31469
۰۷ آبان ۱۳۹۶
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خبر داد؛

برگزاری طرح «آموزش قرآن در یک جلسه» در حرم رضوی ویژه زائران نوجوان

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از اجرای طرح «آموزش قرآن در یک جلسه» ویژه زائران نوجوان در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از اجرای طرح «آموزش قرآن در یک جلسه» ویژه زائران نوجوان در حرم مطهر رضوی خبر داد.
وی در این زمینه ابراز کرد: واحد نوجوان اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به منظور تسهیل در امر آموزش کلام الله وحی بین زائران نوجوان طرح «آموزش قرآن کریم در یک جلسه» را در حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این طرح قواعد و اصول فراگیری قرآن کریم به همراه جذابیت‌سازی و بازی‌های قرآنی برای نوجوانان بیان می‌شود، گفت: در این طرح ارزشمند زائران نوجوان با حضور در مکتب خانه همراه حروف الفبای عربی، صداها، روخوانی سوره‌های کوتاه قرآن همچون حمد را با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی فرا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام شجاع برپایی کارگاه‌های تفسیر، حدیث و تصحیح قرائت نماز را از دیگر فعالیت این طرح دانست و بیان کرد: در این کارگاه‌ها مربیان قرآنی، مفاهیم آیات کلام الله وحی را بیان و کودکان را با نحو صحیح قرائت نماز آشنا می‌‎کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح در نظر داریم تا مخاطبان در کوتاه‌ترین مدت بیشترین آموزش‌های قرآنی را فرا بگیرند، گفت: در این طرح تلاش شده تا با تسهیل در روش‌های آموزش و بیان احکام به روش قصه و بازی مخاطبان بیش از پیش به فراگیری قرآن کریم ترغیب شوند.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: طرح «آموزش قرآن در یک جلسه» با حضور دانش‌آموزان مشهدی و زائران نوجوان به مدت ۴ روز در هفته در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
وی افزود: اجرای مسابقه، پذیرایی، اهدای بسته‌ها و جایزه‌های فرهنگی، بسته زائر کوچولو از دیگر فعالیت‌های اجرای شده در این طرح است.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار