موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204771
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

دانش‌آموزان حسینی با سید الشهدا(علیه‌السلام) تجدید بیعت کردند/ برگزاری همایش «احلی من العسل»

به مناسبت بزرگداشت شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) دانش‌آموزان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی اجتماع کردند.

به گزارش کودک پرس ، صبح امروز به مناسبت بزرگداشت شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) اجتماع دانش‌آموزان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد .

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

این همایش با حضور صدها دانش آموز عاشورایی از سراسر مشهد به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا حضرت قاسم(علیه‌السلام) در رواق امام خمینی(ره) برپا شد و پس از سخنرانی و ذکر مصیبت حجت‌الاسلام حلواییان، مداحان و ذاکران نوجوان به اجرای مرثیه و عزاداری پرداختند.

در این اجتماع، نوجوانان حسینی با سر بندهای لبیک یا حسین(علیه‌السلام)، رخت عزایی که بر تن داشتند و پرچم‌های سیاه و قرمزی که رو به آسمان بلند کرده بودند، به سینه زنی و نوحه خوانی پرداخته و برای نوجوان دشت کربلا اشک ماتم ریختند،آن‌ها با ذکر«لبیک یا حسین» تجدید بیعتی با سید الشهدا(علیه‌السلام) داشتند.

 

گفتنی است؛ همایش «احلی من العسل» تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی بوده که در روز هفتم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن (علیه‌السلام) است، همه ساله در سراسر کشور و با ذکر «لبیک یا حسین(علیه‌السلام)» برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار