27577
۱۹ مهر ۱۳۹۶
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس

تفاهم‌نامه مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حفاظت محیط‌ زیست فارس

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و سازمان حفاظت محیط‌زیست استان در روز «کودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی» در هفته ملی کودک به امضاء رسید.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، طی نشستی که هم‌زمان با هفته ملی کودک و با حضور مدیرکل کانون و سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس در مجتمع فرهنگی هنری اداره‌کل کانون فارس برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه فتح بابی باشد برای آموزش‌های مختلف به کودکان تا محیطی مناسبی برای آموزش فراهم شود و بچه‌ها بدانند محیط‌زیست متعلق به خودشان است تا هم دغدغه محیط‌زیست داشته باشند و هم به‌عنوان سفیران فرهنگی نقش مهمی را در خانواده‌هایشان ایفا کند.

زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به سابقه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: کانون با فعالیت‌های حوزه محیط‌زیست بیگانه نیست و پیش‌ازاین نیز در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی به شیوه‌های غیرمستقیم کودکان و نوجوانان را بااهمیت حفظ محیط‌زیست و بحران آبی کشور آشنا کرده است.

وی موفقیت اعضا در مسابقات ملی و بین‌المللی با موضوع محیط‌زیست را برشمرد و مجموعه کانون پرورش فکری را جایگاه و پایگاه مناسبی برای آموزش مسائل زیست‌محیطی به شیوه کانونی دانست.

به گفته افتخاری اعضا در کانون بامهارت حل مسئله و تفکر انتقادی آشنا می‌شوند و همین مهارت‌آموزی‌ها راه مناسبی است برای مقابله با مسائل و معضلات مختلف اجتماع چه در حوزه محیط‌ زیست و چه سایر زمینه‌ها.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس نیز ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: نوع نگرش انسان‌ها نسبت به محیط‌زیست و به‌تبع آن محیط‌زیست با ورود فنّاوری و استفاده ناگزیر از آن دستخوش تغیرات اساسی شده و معضلاتی را به وجود آورده است.

نبی‌اله مرادی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که آحاد مردم را به حفظ محیط‌ زیست ملزم می‌کند گفت: لازم است در این زمینه آموزش‌های مفیدی به همه اقشار جامعه به‌خصوص کودکان به‌عنوان سفیران خانواده‌ها داده شود؛ چراکه آموزش به کودکان تأثیرات عمیقی را در اجتماع خواهد گذاشت.

سرپرست سازمان حفاظت محیط‌زیست فارس اظهار داشت: در راستای آموزش فعالیت‌هایی ازجمله راه‌اندازی مدارس طبیعت در این سازمان شکل‌گرفته و کارهای مشترکی نیز با آموزش‌وپرورش به انجام رسیده است، اما همچنان معتقدیم کانون می‌تواند با استفاده از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود به شیوه‌های خاص کانونی آرام و ریشه‌ای تأثیرات شگرفی را در این زمینه و در بین مخاطب کودک بر جا بگذرند.

مرادی در ادامه افزود: در حال حاضر حاکمیت نیز خودش را ملزم به پاسخگویی درزمینهٔ محیط‌زیست می‌داند، چراکه این مهم مطالبه جدی مردم است.

تفاهم‌نامه همکاری بین کانون فارس و سازمان حفاظت محیط‌زیست استان به امضای زهرا افتخاری و نبی اله مرادی رسید.

در بخشی از این تفاهم‌نامه مشترک به اهدافی از قبیل ارتقاء دانش محیط زیستی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیستی در بین کودکان و نوجوانان به‌عنوان یک اصل از اصول حقوق شهروندی و یکی از مهارت‌های زندگی، افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه کودکان و نوجوانان استان در انجام طرح‌ها و برنامه‌های محیط زیستی در راستای نهادینه‌سازی آثار و نشانه‌های فرهنگی و دینی در جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و استفاده از فرصت‌ها و توانمندی‌های موجود دو دستگاه در جهت ارائه آموزش‌های محیط زیستی اشاره‌ شده است. این تفاهم‌نامه به مدت 4 سال اعتبار دارد.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار