2651
۰۳ شهریور ۱۳۹۵

حضور کودکان با نیازهای ویژه در تولیدات تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

محمدرضا کریمی صارمی : این طرح با هدف شناسایی استعدادهای افراد با نیازهای ویژه (کودکان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت های جسمی حرکتی) و امکان ارتباط بهتر آن ها با جامعه بزودی اجرایی می شود.

به گزارش کودک پرس     محمدرضا کریمی صارمی با بیان اینکه امسال مراکز فراگیر کانون توسعه یافته و برای این مراکز و نیازهای ویژه اعضای آن، تئاتر تولید شد، توضیح داد: این تئاترها در نهایت از سوی اعضای مراکز فراگیر کانون روی صحنه می رود.
کریمی صارمی در ادامه تشریح فعالیت های امور سینمایی کانون افزود: ساخت پایان رویاها پس از سه یا چهار سال وقفه در تولید فیلم سینمایی، دوباره از سوی امور سینمایی کانون آغاز شده و تدوین این فیلم سینمایی به کارگردانی محمدعلی طالبی به اتمام رسیده و وارد مرحله صداگذاری شده است.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد این فیلم به جشنواره کودک اصفهان می رسد و تلاش می شود سال آینده کلید یک فیلم سینمایی پویانمای هم زده شود، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ساخت فیلم سینمایی دیگری برای کودکان و نوجوانان کلید زده می شود.
مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری با تاکید بر اینکه ساخت و تولید پویانمایی همچنان ادامه دارد، افزود: به تازگی نماهنگی درباره زنده یاد عباس کیارستمی تهیه شده که مراحل آماده سازی نهایی را طی می کند.
کریمی صارمی با بیان اینکه تولید برنامه های تلویزیونی همواره جزو اهداف کانون بوده است، گفت: بزودی ساخت مجموعه برنامه ای برای تلویزیون آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه طبق روال هر روز تعدادی فیلم نامه فیلم کوتاه، بلند، مستند یا پویانمایی برای بررسی به دست ما می رسد، اظهار کرد: سال 94 تعداد 46 فیلم نامه زنده و 30 فیلم نامه پویانمایی بررسی شد و امسال نیز تاکنون 12 فیلم نامه زنده و شش پویانمایی به دست ما رسیده است.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرور فکری درباره فعالیت های آینده امور سینمایی کانون نیز خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ساخت 15 پویانمایی کلید زده می شود و در همین راستا هفته گذشته تولید پویانمایی ساخته مریم خلیل زاده با نام مثل یک پروانه روی قلب به پایان رسید.

** تولید فیلم و تئاتر بر اساس کتاب
کریمی صارمی در ادامه به طرح کتاب- تئاتر اشاره کرد و توضیح داد: پیش از این طرح کتاب فیلم در کانون راه اندازی شده بود و اکنون نیز در مرکز تئاتر کانون مقوله جدید کتاب – تئاتر مطرح و از میان کتاب های کانون برخی آثار برای تبدیل شدن به فیلم یا تئاتر انتخاب شد.
وی افزود: این طرح به عنوان تولید محتوای جدید برای تریلی نمایش سیار نیز به کار گرفته شد و در این رابطه تئاتر کلوچه های خدا یکی از نمایش هایی بود که بر اساس یکی از کتاب های کانون ساخته و روی تریلی سیار در شهرهای مختلف ایران اجرا شد.

** تئاتر به مدارس رفت
مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری ادامه داد: با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش سرفصل کتاب های دوره ابتدایی از پایه اول تا ششم انتخاب و به تئاتر تبدیل شد.
کریمی صارمی گفت: سال گذشته 16 تئاتر به همین شیوه و با عنوان طرح تئاتر – مدرسه تولید شد و بیش از 300 اجرا در مدارس و مراکز کانون داشت.
وی یادآورشد: از این شیوه برای تفهیم مفاهیم درسی به دانش آموزان نیز بهره گرفته شد و امسال نیز این طرح ادامه می یابد.

** ایران گردی با تریلی سیار تئاتر
کریمی صارمی ادامه داد: در یک سال گذشته تریلی نمایش سیار کانون توانست در مدت 210 روز به نقاط مختلف کشور سفر کند و نزدیک به 400 اجرا داشته باشد.
وی اضافه کرد: امسال سفر این تریلی از 25 فروردین تریلی نمایش سیار کانون ماموریت خود را با 12 گروه نمایشی آغاز کرده و این روزها در استان قزوین است و پیش بینی می شود این سفر از مرز 260 روز و 500 اجرا بگذرد.
مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری با بیان اینکه عمر تریلی نمایش سیار 50 سال است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این بخش را در حوزه تئاتر دانشجویی و حمایت از استعدادهای نو عنوان کرد.
کریمی صارمی افزود: هر سال از دو پایان نامه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دو جوان دارای استعداد ویژه درحوزه تئاتر که برگزیده جشنواره هستند یا از سوی استادان معرفی شده اند، حمایت می شود.
وی ادامه داد: مرکز تئاتر حرفه ای نیز در سال شش یا هفت تئاتر حرفه ای را روی صحنه می برد و اجرای نمایش ماه پیشانی به کارگردانی مریم کاظمی از جمله این آثار است که به تازگی روی صحنه رفته است.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون یادآور شد: در روزهای آینده با همکاری مرکز ملی اسیتژ، پیتر مولر، کارگردان صاحب نام آلمانی دو نمایش برای کودکان در سینما تئاتر کانون اجرا می کند.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار