251954
۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نشست رسانه‌ای

برنامه‌های ماه رمضان و عید نوروز شبکه کودک و نوجوان معرفی شدند

نشست رسانه‌ای مدیر شبکه کودک و نوجوان برای معرفی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز صبح روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در ساختمان شبکه کودک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدصادق باطنی (مدیر شبکه کودک و امید) در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: روز درختکاری است و مساله درخت و درختکاری در سالهای اخیر جدی شده و پوستر اولیه «ماجراهای نوید» با موضوع درختکاری را رونمایی خواهیم کرد. امروز راه‌اندازی اپلیکشن فراامید را خواهیم داشت که افزونه متاورسی شبکه امید است. رونمایی از صفحه اختصاصی شبکه امید، شبکه نهال و پویا در پیامرسان شاد با حضور دکتر حکمتی‌کیا مدیرعامل شاد نیز انجام خواهد شد.

باطنی خاطرنشان کرد: با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشت دست شبکه امید و کودک در ماه رمضان و نوروز امسال پر است و تمام تولیدات دو شبکه کودک و امید در نوروز و رمضان امسال آثاری تازه هستند. آنتن شبکه کودک در ماه رمضان به روال سالهای گذشته شبانه‌روزی می‌شود و از سحر بسته سحرگاهی خواهیم داشت و در طول روز ۱۴ ساعت برنامه جدید در حوزه کودک داریم که مربوط به تولیدات عروسکی و انیمیشن می‌شود.

وی افزود: همچنین در شبکه امید ۹ ساعت برنامه جدید و تامینی داریم و برای اولین بار دست دو شبکه تا این حد پر است. در شبکه کودک چند اتفاق مهم رخ می‌دهد و تحول آنتن شبکه در عرصه تولیدات عروسکی است. در طول روز ۶ برنامه عروسکی برای خردسال و کودک داریم. ۹ انیمیشن سریالی ایرانی جدید در شبکه پخش خواهد شد که تابحال سابقه نداشته است و خبر از یک تحول در تولیدات ایرانی انیمیشن دارد.

باطنی در ادامه گفت: نکته بعدی انعطاف رمضانی شبکه کودک است. «سحر با خدا» پرمخاطب‌ترین برنامه دینی شبکه کودک در محدوده افطاری است و امسال جُنگ دختری «جشن فرشته‌ها» را داریم که آنتن را از زاویه دخترانه رمضانی می‌کند. اتفاق بسیار مهم بعدی آنتن، فصل دوم جشنواره عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» است. جشنواره عروسک‌خونه با موفقیت چشمگیری در جذب مخاطب روبرو بود و امسال هم فراخوان دادن شده و در سال جاری ۱۰۰ نمایش عروسکی برای این جشنواره ارسال شد که ۲۲ اثر به بخش رقابتی راه پیدا کرد و مثل سال گذشته هم داوری تخصصی خواهیم داشت و هم خود بچه‌ها آثار منتخب خود را انتخاب می‌کنند.

مدیر شبکه کودک در ادامه گفت: سالها بود که نمایش عروسکی از سبد محصولات کودک فاصله گرفته بود و ما امسال چند برنامه عروسکی هم داریم. فصل جدید «ماجراهای نوید» با موضوع درختکاری است که علاوه بر انیمیشن یک برنامه عروسکی هم در کنار خود دارد و همزمان با آن کاراکترهای این انیمیشن به صورت عروسکی روی آنتن می‌آیند و درباره درخت و درختکاری صحبت خواهند کرد.

وی افژود: در کنار این برنامه در شهر تهران توسط شهرداری تهران یک «جشن رمضان» در حال برگزاری است که عروسک مل‌مل و بزباش در این جشن برنامه دارند و ویژه‌برنامه مل‌مل جشن رمضان هم پیش از اذان مغرب روی آنتن خواهد رفت. برنامه بعدی عروسکی ما سریال عروسکی «مزرعه دوستی ۲» است و این کار عروسکی هم در ایام نوروز از آنتن کودک پخش خواهد شد.

باطنی خاطرنشان کرد: مسابقه تلفنی زنده با محوریت حوزه کتاب به نام «کتاب شیرین» خواهیم داشت که بچه‌های سراسر کشور انشاالله با مخاطب صدهزارنفری روی آنتن به صورت همزمان حول موضوع کتاب و کتابخوانی مسابقه خواهند داشت.

مدیر شبکه کودک درباره برنامه‌های حوزه خردسال گفت: در آنتن خردسال سه اتفاق مهم در ایام نوروز و رمضان خواهیم داشت. یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ما «پاشو پاشو کوچولو» بود و فصل جدید برنامه با نگاه به ایران پیشرفته در آینده و با دستمایه قرار دادن موضوعاتی مثل سفر به فضا یا هوش مصنوعی با عنوان «پاشو پاشو قهرمان» پخش خواهد شد. برنامه بعدی خردسال برنامه «آفتاب مهتاب» است. برای اولین بار یک مسابقه پخش می‌کنیم. این مسابقه با دستمایه قرار دادن بازی هدف تشویق بچه‌ها به تحرک را دنبال می‌کند. برنامه مهم بعدی شبکه پویا برنامه «شب رویایی» است. یکی از مهمترین برنامه‌هایی که گروه سنی خردسال به آن نیاز دارد قصه شب و لالایی است. سالهای سال از دیرباز تا امروز مادران ما برایمان قصه شب و لالایی خوانده و مادران امروز هم می‌خوانند و لالایی هم که ما گنجینه‌ای فولکلور در آن داریم برای ما نشانه‌های فرهنگی ارزشمندی هستند. برنامه «شب رویایی» با همکاری معاونت صدا به صورت آزمایشی روی آنتن خواهد رفت و قرار است بچه‌ها را از این مسیر به رویاهای شبانه راهنمایی کند که به لحاظ بصری با ساختار ساده‌ای دارد و تمرکز برنامه بر صداست و فایل صوتی در «ایران صدا» ضبط خواهد شد. بخشی از کارها در حوزه لالایی هم کارهایی هستند که در گنجینه رادیو داریم و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: ویژه برنامه سال تحویل شبکه کودک هم سر سفره خدا است و در روز سال تحویل برنامه سر سفره خدا با تعداد زیادی از چهره‌ها و بازیگران حوزه کودک به صورت ویژه پخش‌خواهد شد و غیر از آن همه برنامه‌ها با طعم سال تحویل روی آنتن خواهند رفت. تا امروز سابقه نداشته که ۹ برنامه تولیدی داشته باشیم و در کنار این موارد بخش تامین شبکه کودک هم آنتن را با آثار روز دنیا پر خواهند کرد.

در ادامه این نشست خاتمی مدیر تامین شبکه کودک اظهار کرد: ۲۲ فیلم سینمایی جدید خارجی هر روز ساعت ۱۴ پخش می‌شود. ۷ مجموعه جدید در کانال پویا روی آنتن می‌رود که ۲۴۰۰ دقیقه اثر خارجی جدید پخش می‌شود. پخش این آثار از ۲۲ اسفند آغاز می‌شود و تا عید فطر ادامه دارد. در کانال نهال ۴ ریل مجموعه خارجی دو‌ مستند، یک مجموعه جدید نوستالژیک و پنج مجموعه انیمیشن داستانی جدید داریم.

در ادامه باطنی اظهار کرد: امسال با یک خبر خوب در حوزه سینماییهای انیمیشن روبرو بودیم و سالهای قبل انیمیشن‌های‌مان فقط خارجی بودند ولی امسال در دو روز اول سال انیمیشن «لوپتو» ۲۹ اسفند و «پسر دلفینی» را دوم فروردین نمایش خواهیم داد. تحول بسیار بزرگی در حوزه انیمیشن شاهد هستیم و در یک و نیم سال گذشته ۴ انیمیشن سینمایی ما حدود ۱۲۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و همه این آثار با حمایت ویژه شبکه کودک این فروش را پیدا کرده‌اند و‌خود تولیدکنندگان می‌گویند بیش از هشتاد درصد فروش را مدیون شبکه کودک هستند. تیزر فیلم سینمایی «بچه‌ زرنگ» ۳۹.۸ درصد روی آنتن شبکه کودک مخاطب داشته و خیلی از برنامه‌های شبکه کودک بیش از پنجاه درصد مخاطب دارد و شبکه کودک که به طور کل ۶۲ درصد مخاطب دارد پرمخاطب‌ترین شبکه رده سنی صداوسیما است.

در ادامه این نشست باطنی درباره برنامه‌های شبکه امید در ماه رمضان و نوروز گفت و اظهار کرد: در نظرسنجی‌هایی که در سازمان صداوسیما انجام شده شبکه امید در بین کل شبکه‌های سیما در تابستان شبکه دوم انتخاب نوجوانان و در پاییز شبکه‌ سوم بوده است. برای پخش برنامه نوجوان از نوجوانان نظرسنجی داشتیم و ۵۲ درصد از آن‌ها گفته‌اند که ترجیح می‌دهند برنامه مورد نظر از شبکه امید پخش شود و ۷۰ درصد گفته‌اند خواستار شبکه اختصاصی هستیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها که از اول نوروز پخش می‌شود برنامه «مجری‌نو» است. شبکه امید یکی از موفق‌ترین شبکه‌های معرفی مجری است. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که یک فراخوان استعدادیابی منتشر کنیم و تا الان ۴۰۰ اجرا ارسال شده است. سعید شیخ‌زاده مجری برنامه «مجری نو» است و از بهترین مجری‌ها و برنامه‌سازان به عنوان داور در این برنامه حضور دارند.

برنامه ویژه بعدی برنامه «بازی ویزیون» است با محوریت گیم استریم روی آنتن خواهد رفت. یک اتفاق ویژه همرزمان با «بازی ویزیون» را قرار است همزمان با این برنامه تجربه کنیم که آن هم افزونه متاورسی شبکه امید است که در اپلیکیشن «فراامید» قرار است همزمان با برنامه‌های مختلفی در شبکه امید یک پیوند متاورسی ایجاد کند و محوریت تکنولوژی‌اش اِی‌آر است و بچه‌ها همزمان با پخش برنامه «بازی ویزیون» قرار است با کمک تکنولوژی ای‌آر رقابت آنلاین انجام دهند که برگزیدگان جوایزی دریافت خواهند کرد.

در ادامه اسکندری مجری این برنامه گفت: «بازی ویزیون» یکی از قدیمی‌ترین برنامه ‌های حوزه بازی در صداوسیما است و نگاه به مقوله بازی‌ها اینگونه بود که هم نظر نوجوانان را که دنبال بازی‌های جدید و به روز هستند را را جلب کنیم و هم از سمت دیگر این دافعه در بحث بازی کردن را که خانواده‌ها دارند را پوشش دهیم. از طرفی ما بازه حساس متوسطه دوم را هم داریم که بحث کنکور را در پیش دارند و خانواده‌ها دغدغه بازی کردن این نوجوانان را دارند. ما سعی بازی‌هایی معرفی کنیم که نظر همه مخاطبان را جلب کند و هم به روز باشند تا بتوانیم به خانواده‌ها اطمینان بدهیم که نگرانی‌شان در نظر گرفته می‌شود. ما در این برنامه به سمت ترویج نرفتیم و سعی کردیم تحلیل کنیم.

باطنی در ادامه گفت: این اتفاق در بازی ویزیون و اپ فراامید مقدمه پخش آزمایشی برنامه شبکه بازی است و قصد داریم در تابستان سه ساعت از امید را به شبکه بازی اختصاص دهیم.

وی افزود: برنامه ویژه بعدی ما در نورورز و رمضان برنامه «بیست چهل» است که داستان یک معلم تاریخ را روایت می‌کند که بعد از هفت اکتبر نسبت به پدیده‌های دنیا حساس شده است و در هر قسمت به بهانه مساله فلسطین این معلم تاریخ سعی دارد پژوهشی را درباره موضوعات مختلف ارائه دهد تا اتفاقات دنیا را از زوایه فلسطین دنبال کند. فرم برنامه فرم تازه‌ای است و برنامه‌ای رمزآلود و موثر خواهد بود.

در این ایام با پخش برنامه «ایران صعود» و با کمک مجموعه نهضت که این برنامه را تهیه کردند و پخش موثری که این اثر داشت با توجه به حجم بالای استعداد سرود امسال به سرود و‌ با حضور گروه‌های سرود سراسر کشور برنامه‌ای پر از بازی و مسابقه در ساعات سال تحویل خواهیم داشت و این جشن بزرگ سرود از ۲۸ اسفند تا لحظه تحویل روی آنتن می‌رود. یک جشن رمضان هم با عنوان «کوچه بهار» داریم که قرار است از پارک لاله یک جنگ شبانه با محوریت نوجوان داشته باشیم. قرار است برنامه «همآهنگ» را هم در این ایام پخش‌ کنیم هر چند قبلا در نسیم پخش شده است.

باطنی خاطرنشان کرد: در شبکه امید هم آثار بسیار ارزشمندی در بخش تامین آماده شده که شامل دو سریال انگلیسی آمریکایی، ۴ انییمشن خارجی، انیمیشن «جوانمردان» که از محصولات صبا است پخش خواهند شد و برای اولین بار ۳۰ اثر سینمایی برای شبکه امید انتخاب شده و همه این آثار مربوط به سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ است و در کنار آن‌ها دو فیلم سینمایی «بیرو» و «سوییپر» هم پخش خواهند شد.

مدیر شبکه کودک در پایان گفت: پویشی ویژه در شبکه امید و کودک داریم که عنوان این پویش «از آن بگو» است و در ایام ماه رمضان پخش خواهد شد. در این برنامه قرار است شاهد اذان گفتن بچه‌ها باشیم و قصد داریم فرهنگ و سنت اذان گفتن که از قدیم وجود داشته را حفظ کنیم.

بخشی‌زاده(مدیر گروه نهال) نیز در بخش دیگر این نشست اظهار کرد: برای ما مهم است که در ایام ماه رمضان به بچه‌های روزه اولی تشخص ویژه بدهیم و برنامه‌های «سر سفره خدا» و «جشن فرشته‌ها» این بار را به دوش خواهند کشید. در مسابقه «کتاب شیرین» چند کتاب را هدف قرار دادیم که در یک فضای هواداری جذاب چند نفر روی آنتن می‌آیند و این برنامه جنبه تعاملی خوبی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار