موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
173103
۰۶ شهریور ۱۳۹۷

دو بزرگداشت و یک نکوداشت در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان

در آغاز نشست رسانه‌ای سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دو بزرگداشت و یک نکوداشت برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در آغاز این نشست همزمان با رونمایی از پوستر بزرگداشت فریال بهزاد و برادران دالوند و نکوداشت ناصر چشم آذر به عنوان پیشکسوتانی معرفی شدند که در این دوره از جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
بهزاد نیز با بیان اینکه اصلا انتظار این انتخاب را نداشته است، گفت: این اقدام، بزرگداشت سینمای کودک است که پرافتخارترین ژانر سینمای کشور به شمار می آید.

علیرضا رضاداد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز به خاطر تاخیر در اجرگزاری تجلیل از بهزاد عذرخواهی کرد و گفت: در آیینی مستقل که در دومین روز دوم جشنواره برگزار می شود مراسم قدردانی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با زندگی پیشکسوتان برگزار می شود.
همچنین بزرگداشت دوم به برادران الوند اختصاص داشت که رضاداد در این خصوص نیز گفت: حفظ برادری، خوداتکایی، کوچ نکردن از بروجرد و توفیقات بین المللی از چهار ویژگی مهم این برادران است.

وی همچنین از برگزاری نکوداشت ناصر چشم‌آذر در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: به برگزاری شادمانه جشنواره کودک و نوجوان معتقدیم اما از دست دادن ها موضوعی است که نمی توان از آنها گذر کرد.
رضاداد افزود: سال گذشته فقدان علی معلم را تجربه کردیم و نتوانستیم حق بزرگی که به گردن ما دارد را ادا کنیم و در مورد چشم‌آذر هم همین اتفاق رخ داد.

وی تاکید کرد: با احترام به همه هنرمندان یک فیلم، گاهی تنها چیزی که در ذهن مخاطب ماندگار می شود موسیقی است و چشم‌آذر ماندگاری بسیاری برای فیلم های مختلف در ذهن مردم دارد.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با بیان اینکه شب گذشته انتشار آمار فروش پنج ماهه امسال سینما باعث خوشحالی بود، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد در این شرایط اقتصادی، سینما زنده است و به زنده ماندن جامعه نیز کمک می کند و مهم تر اینکه در میان پنج فیلم پر فروش امسال، یک فیلم کودک و نوجوان نیز به چشم می خورد.

**اصفهان میزبان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان می ماند
وی درباره نگرانی ها از انتقال جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان از شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: توافقنامه ای میان بنیاد فارابی، سازمان سینمایی و شهرداری اصفهان به امضا رسید که بر اساس آن پایدارسازی جشنواره در این شهر انجام خواهد شد.
دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: امسال در چهل سالگی جشن انقلاب اسلامی، بنا داریم جشنواره سینمای کودک و نوجوان به عنوان بخش مهمی از افتخارات داخل و خارج از کشور به بهترین شکل برگزار شود و به همین خاطر بر نشاط اجتماعی آن به عنوان یک هدف تمرکز کرده و «کودکان و نوجوانان سرمایه اصلی سینمای ایران هستند» را شعار جشنواره انتخاب کردیم.

وی با اشاره به شکل گیری شورای عالی برنامه ریزی جشنواره فیلم کودک و نوجوان از سال گذشته، اظهار داشت: نمایندگانی از سوی شورای شهر و شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی در این شورا حضور دارند که ضمن متناسب سازی ایده ها با بودجه، بخش های مختلف جشنواره را تصویب می کنند.
رضاداد در خصوص آثار حاضر در جشنواره امسال نیز گفت: از 378 اثر متقاضی در بخش مسابقه ایران، 41 اثر به جشنواره راه یافتند که شامل 12 اثر بلند سینمایی، هفت اثر بلند داستانی، 11 اثر پویانمایی و 11 اثر کوتاه داستانی می شود و در بخش مسابقه بین الملل نیز از 420 اثر متقاضی از 70 کشور، 45 فیلم انتخاب شدند.

به گفته وی در بخش غیر رقابتی جشنواره نیز 29 اثر بین المللی و 32 اثر از تولیدات هنرمندان اصفهان به جشنواره راه یافته است و همچنین جایزه مرحوم زاون قوکاسیان به این دوره از جشنواره اضافه شده است.
وی برگزاری سه کارگاه آموزشی به زبان فارسی و پنج کارگاه بین المللی را از جمله برنامه های این جشنواره برشمرد و گفت: تمامی نمایش های حاضر در بخش رقابتی همزمان با برگزاری جشنواره در 31 استان و منطقه آزاد اروند و جزیره قشم اکران خواهد شد.
رضاداد با اعلام اینکه یک پردیس سینمایی با سه سالن برای اکران فیلم در جشنواره امسال تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره هشت سالن فیلم ها را نمایش خواهند داد.

وی همچنین از انتشار سه کتاب با عنوان «سی و یکمین جشنواره»، «فانوس خیال ظرفیت ها و چالش ها» و «نمایه سی سال جشنواره سینمای کودکان و نوجوانان» در این دوره از جشنواره خبر داد.
رضاداد با بیان اینکه در این دوره از جشنواره با وجود افزایش هزینه، تغییری در بودجه ایجاد نشده است گفت: 30 میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره پیش بینی شده که البته اصفهان نیز هزینه را تقبل کرده است.

وی همچنین به حضور دو گروه کودکان شین آباد و سر پل ذهاب در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این حضور در جشنواره بتواند کمکی به زندگی آنها و مردم شهرشان بکند.

 

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از 8 تا 14 شهریورماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار