185866
۲۸ آبان ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد؛

پوشش دهی فرهنگی مناطق حاشیه‌ای اهواز

نشست رسانه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست رسانه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و اصحاب رسانه، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حضور قصه گویانی از 5استان برای جشنواره

وحید کیانی با اشاره به روند فعالیت های جشنواره، اظهار کرد: قصه گویانی از 5 استان کهگیلویه و بیراحمد، فارس، اصفهان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری به میزبانی استان خوزستان در این جشنواره شرکت خواهند کرد که از تاریخ 30آبان الی 1آذر برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نجوانان در رابطه با حامیان این جشنواره، عنوان کرد: 3 نهاد دولتی، استانداری، شهرداری و سازمان آب و برق استان خوزستان از حامیان این جشنواره می باشند؛ دیگر نهادهای دولتی نیز جهت ارائه خدمات پیش قدم شدند که در برنامه های بعدی نیز از همکاری آنها بهره مند خواهیم شد.

وی با اشاره به سیاست های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: یکی از سیاست های اصلی و اصیل کانون پرورش فکری تولید محتوای فرهنگی می باشد و به همین سبب، از آثار تمام قصه گوهای برتر جشنواره، فیلم تولید خواهیم کرد و حتی برای اینکار از صداوسیمای استان جهت تصویربرداری از این 30قصه گو و تهیه ی فیلم های 10دقیقه ای دعوت به عمل آورده ایم تا در برنامه های تلویزیونی کودک پخش کنند.

 

تامین اعتبارات، غصه کانون است

کیانی با اشاره به وضعیت نامناسب تامین اعتبارات، اظهار کرد: تامین اعتبارات، غصه اصلی کانون پرورش فکری است؛ ما با 62 مرکز نیازمند اعتبار وسیعی برای پوشش برنامه های فرهنگی است اما جز مبلغ کمتر از یک میلیونی که اعتبار محدودی است و ماهانه به مراکز برای تامین هزینه های آب و برق ارائه می شود، هیچ گونه تملک و دارایی نداریم.

وی افزود: مراکز ما از جمله کانون هایی است که با کمترین میزان اعتبار روبه رو است و علی رغم تمام کنش های فرهنگی که داریم مورد بی مهری قرار گرفته ایم.

وی در پاسخ به میزان مبلغ حق عضویت در کانون، عنوان کرد: برای حق عضویت کودکان و نوجوانان سالانه مبلغ ناچیزی از آنان دریافت می شود که در مقابل هزینه های مراکز خصوصی بسیار هزینه کمی است؛ خدماتی که در کانون ارائه می شود بسیار بالاست؛ همچنین در مناطق حاشیه ای و محروم، عضویت ها به صورت رایگان انجام می شود و مبالغی نیز که در مناطق برخوردار دریافت میشود، جهت افزایش امکانات و ابزارها برای خود کودکان و نوجوانان استفاده می شود.

 

بنادر استان خوزستان مبدا اصلی ورود اسباب بازی به کشور اند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به ماموریت های کانون، عنوان کرد: کانون پرورش فکری 3ماموریت کلان دارد که شامل: انجام فعالیت ها با پیوست فرهنگی و هنری، کانون های زبان ایران و حوزه اسباب بازی و سرگرمی است که هر سه مرتبط با کانون هستند.

کیانی افزود: بنادر استان خوزستان، 3مبدا اصلی ورود اسباب بازی به کشور هستند؛ هرچند معتقدیم که واردات اسباب بازی مشکل هویتی ما را حل نخواهد کرد و باید به سمت تولید اسباب بازی داخلی برویم تا بار فرهنگی داشته باشند اما صنعت اسباب بازی در داخل قابل مقایسه با خارج نیست.

 

وی با اشاره به ورود تکنولوژی به دنیای بازی کودکان ایرانیف بیان کرد: باید از ظرفیت های ایرانی در اسباب بازی های کودکان استفاده شود و اسباب بازی ها کارآمد باشد؛صنعت اسباب بازی را باید فعال کرد و تکنولوژی را هم به این مقوله ضمیمه کرد؛ که در این صورت هرچند رقابت ها با بازارهای خارجی سخت است اما هم تولید شغل خواهیم داشت و هم کودکان می توانند از تولید داخلی که مترقب فرهنگ ملی است استفاده کنند و اسباب بازی با کیفیت و جنس مرغوب در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

کیانی افزود: اگر تولید داخلی با نظارت انجام شود، رهاوردهای فرهنگی خوبی برای کودک در پی خواهد داشت. نمایندگان ما در گمرک حضور دارند و براساس دستورکارهایی که دارند، اسباب بازی های وارداتی را مورد بررسی قرار می دهند تا تاثیر فرهنگی مخرب نداشته باشند.

وی، بیان کرد: فعالیت های خوبی در جهت تولید اسباب بازی ملی صورت گرفته است و قرار است برای افزایش خلاقیت کودکان، اتاق های بازی در 10 استان کشور تشکیل شود.

 

بیش از 20هزار عضو کودک و نجوان در سراسر استان

کیانی در پایان این جلسه، اظهار کرد: بیش از 20هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر استان وجود دارد که در کنار فعالیت های کتابخانه ای، برنامه های قصه گویی، قصه نویسی، نوشتن خلاق، آموزش تئاتر و انیمیشن را برای آنها داریم.

وی افزود: به زودثی در حوزه موسیقی، بحث گروه های سرود را خواهیم داشت؛ همچنین در حوزه فناوری های نو با همکاری پارک علم و فناوری استان، برگزاری جشنواره ایده و عمل را در دستورکار خود داریم تا از ایده های کودکان و نوجوانان به عنوان ظرفیت های استان استفاده کنیم.

پوشش دهی فرهنگی مناطق حاشیه ای

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اظهار کرد: در بازدیدی که از شهرک طاهر داشتیم با وضعیت بغرنجی مواجه شدیم که تصمیم گرفتیم این منطقه و همچنین منطقه عین دو را نیز تحت پوشش فرهنگی خود قرار دهیم.

وی افزود: توجه ما به حاشیه اهواز بیشتر از متن خواهد بود به علت اینکه امکانات فرهنگی و هنری در این مناطق کمتر است و سریز آسیب های اجتماعی از اینجا شروع می شود؛ همچنین کار جدیدی که انجام خواهیم داد اعزام قصه گویان این جشنواره به مناطق حاشیه ای و کم برخوردار و همچنین مدارس، برای پوشش دهی فرهنگی است و فردا نیز افتتاح کتابخانه روستای افشاری را نیز خواهیم داشت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کانون پرورش فکری کودکان نوجوان اهواز سال 1346 افتاح شد که پس از آن به نسبت سال های مختلف، تاسیس کانون را در سراسر استان داشتیم. کانون یک شرکت دولتی است که خدماتش را به کودکان و نوجوانان 6 تا17 سال ارائه می دهد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار