250525
۱۴ دی ۱۴۰۲
یزد

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده این جشنواره که اواخر بهمن ماه سالجاری به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس ، احسان عابدی ضمن تبریک سالروز میلاد فاطمه زهرا (س) در آیین آغاز بکار نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان یزد افزود:

این جشنواره بعد از 27 سال که در استانهای دیگر به خصوص چند سال در همدان برگزار می شده ، امسال قرار است این رویداد در استان یزد برگزار شود و این افتخار نصیب استان شده است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره در اردکان شاهد حضور انبوه هنرمندان مختلف از کشورهای مختلف و استان خواهیم بود و یک شور و نشاطی در استان ایجاد می شود.

عابدی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره تئاتر استانی تصریح کرد: این جشنواره با موضوع خانواده و جوانی جمعیت برگزار می شود.

وی با اشاره به تعدد رویدادهای فرهنگی استان تصریح کرد: برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که رویدادهای فرهنگی و هنری در مرکز برگزار نشود بلکه در شهرستانها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری پشتوانه هنرمندان است که هم خودشان را محک بزنند و کار تولید کنند بعضا برخی از هنرمندان شغل انها کارهای هنری است و به عنوان شغل دوم به حرفه خود نگاه نمی کنند.

دبیر اجرایی هم ضمن قددرانی از همراهی و همکاری از همه مسوولان در برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره از ظرفیت هنر در موضوع جمعیت و خانواده استفاده شده است.

مسعود نوریان دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان با اشاره به اینکه موضوع خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: به اعتقاد مباحث اجتماعی روابط اجتماعی در خانواده اصالت دارد عدالت نیست ،روابط اجتماعی که با الفت، همدلی و محبت همراه باشد اصالت است و به عبارتی دیگر عدالت کم است برای تثبیت خانواده.

وی اضافه کرد: تئاتر بخاطر زنده بودن و ناخودآگاه بودن در زمان بسیار شبیه به زندگی و خانواده است و تصمیم گرفته شده این رویداد فرهنگی با این موضوع شکل گیرد و هنرمندان خوبی در این جشنواره نقش آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: مجموعا ۲۸ گروه نمایشی آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند که ۱۸ اثر به بخش بازبینی راه یافت و در مرحله نهایی ۹ اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار