251714
۰۷ اسفند ۱۴۰۲
یزد

جشنواره تئاتر کودک دیوارجدایی بین هنرمندان سالم و معلول را برداشت

کارگردان نمایش «چندلی» که از میبد در جشنواره بین المللی تئاتر کودک شرکت کرده است، گفت: جشنواره تئاتر کودک با بخش فراگیر، دیوار جدایی بین افراد معلول و سالم را برداشت.

به گزارش کودک پرس ، جعفر جعفرزاده در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که از اول تا ششم اسفند ماه در شهر اردکان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به نظر من بهترین راه برای اینکه افراد دارای معلولیت، خود را از جامعه جدا نبینند، اتفاقاتی همچون بخش فراگیر جشنواره است زیرا این بخش شرایط حضور معلولان در جشنواره ها را فراهم می کند و فرصت بروز و ظهور به احساسات درونی آنها می دهد.

وی عنوان کرد: احساسات درون معلولان با حضور در چنین جشنواره هایی رشد می کند و دیوار جدایی بین آنها و دیگر هنرمندان برداشته می شود.

جعفرزاده ادامه داد: اینکه جامعه بین هنرمندان سالم و معلول تفاوتی نبیند، اتفاق خوشایندی است که معلولان در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک تجربه کردند.

وی در مورد کار با افراد دارای معلولیت نیز گفت: در اجراهای نمایش چندلی، مردم آمدند و باور نمی کردند این دوستان دارای معلولیت یا کم بینایی شدید هستند و نگاه آنها به افراد معلول تغییر کرد.

جعفرزاده افزود: معلولان در ابتدا به سختی نقش ها و دیالوگ های خود را می پذیرفتند و این در حالی بود که پر از استعداد و ایده بودند اما همواره در تمرین ها به آنها یادآوری می کردم که از نظر من شما افراد سالمی هستید که این امر ثابت شد و در جشنواره منطقه ای تئاتر، تک تک آنها رتبه و جایزه کسب کردند و استعداد و هنر آنها دیده شد.

کارگردان نمایش چندلی با بیان اینکه برخی بهتر است از قضاوت زودهنگام پرهیز کنند، افزود: خوب است پرده ترحم کردن به افراد دارای معلولیت را کنار بزنید و بدانید این افراد مثل دیگران می فهمند، حس می کنند، ناراحت و خوشحال می شوند پس چرا بخاطر معلولیتشان بر این اصرار دارید که ضعیفند یا باید با ترحم به آنها کمک کرد در حالی که باید با آنها زندگی کنید تا بفهمید چقدر استعداد و خلاقیت دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار