249767
۰۹ آذر ۱۴۰۲
سیستان و بلوچستان

احداث بزرگ‌ترین پروژه بیمارستانی «مادر و کودک» جنوب شرق در ایرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از افتتاح و بهره‌برداری بزرگترین پروژه بیمارستانی مادر و کودک جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر و با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، صلاح الدین بویا، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به نرخ بالای زاد و ولد در استان، خصوصاً حوزه علوم پزشکی ایرانشهر و ضرورت نگهداری و مراقبت از نوزادان و مادران، پروژه 120 تخت خوابی «مادر و کودک» در شهرستان ایرانشهر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این پروژه با اعتباری افزون بر 200 میلیارد تومان و وسعت 6200 متر مربع زیربنا، در شهرستان ایرانشهر بنا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه به واسطه تعداد 1200 زایمان در ماه و متوسطه 40 زایمان در شبانه روز در ایرانشهر و ضرورت مراقبت از مادران و کودکان، تصریح کرد: در این پروژه در هر اتاق فقط دو تخت خواب برای مادران و کودکان تعبیه شده است.

وی ادامه داد: کلنگ زنی این پروژه در سال 94 صورت گرفته که در این دولت با حمایت وزارت علوم پزشکی و اراده دولت مردان به پیشرفت 98 درصدی رسیده و طی هفته های آینده با تکمیل آن و حضور ریاست محترم جمهور مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بویا با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های بیمارستانی مادر و کودک در جنوب شرق کشور است، عنوان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 15 مگا پروژه تعریف شده است که در حال تکمیل هستند.

وی افزود: دو پروژه “ام آر آی” و “سیتی آنژیوگرافی” با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان در حال راه اندازی است که بخش عظیمی از نیاز درمانی بیماران قلبی تنگی عروق و … در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را پوشش خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: همزمان با حضور ریاست محترم جمهور و افتتاح ابر پروژه بیمارستان مادر و کودک در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 20 پروژه کوچک نیست شامل مراکز درمانی اورژانس‌های بین راهی و … نیز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت 78 درصدی آزمایشگاه غذا و دارو و پیشرفت 80 درصدی اورژانس سوانح سوختگی چابهار، گفت: علت عقب ماندگی تاریخی این پروژه‌ها در عدم تامین اعتبار و نبود اراده لازم برای پیگیری این پروژه‌ها بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار