249367
۲۲ آبان ۱۴۰۲
دکتر علی خاکشور

تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکان ضروری است

برای محافظت از کودک در برابر بیماری آنفلوانزا و عوارض ناشی از آن، بهترین و ضروری ترین راه تزریق سالانه واکسن این بیماری است.

به گزارش کودک پرس ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنفلوانزا یک ویروس فصلی بسیار مُسری است که بر سیستم تنفسی تاثیر می گذارد و موجب عفونت بینی، گلو و ریه می شود.

دکتر علی خاکشورادامه داد: این ویروس در ایران به طور معمول، از اوایل مهر ماه و همزمان با بازگشایی مدارس، شیوع پیدا می کند و سالانه افراد بسیاری را درگیر بیماری شدید و عوارض جانبی ناشی از آن می کند.
وی با بیان این که عوارض شدید آنفلوانزا در کودکان با کمتر از ۲ سال سن و کودکانی که بیماری های زمینه‌ای مانند آسم و دیابت دارند بیشتر دیده می شود گفت: در این کودکان، آنفلوانزا می تواند منجر به عوارض ناخوشایندی مانند پنومونی، اختلال عملکرد مغز، سینوزیت، عفونت گوش و بدتر شدن مشکلات زمینه ای مثل بیماری قلبی یا آسم شود.
دکتر علی خاکشور افزود: بر اساس شواهد موجود، کودکان خردسال بیشتر از هر گروه سنی دیگری به علت آنفلوانزا در بیمارستان بستری می شوند و تزریق واکسن آنفلوانزا در کودکان به میزان قابل توجهی خطر مرگ ناشی از آنفلوانزا را کاهش می دهد.
وی گفت: با توجه به این که کودکان می توانند به راحتی به آنفلوانزا مبتلا شوند و آن را به دیگران منتقل کنند تزریق واکسن برای کودکان نه تنها از ابتلای آنها به این بیماری جلوگیری می کند بلکه می تواند جلوی انتشار آن را در جامعه بگیرد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار