موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
246810
۰۸ شهریور ۱۴۰۱

لزوم توجه به تزریق واکسن کرونا در گروه سنی کودکان

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز بر تزریق واکسن کرونا در کودکان ۵ سال به بالا تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ،محسن حسین زاده گفت: ابتدای شیوع کووید-۱۹ تصور می‌شد که این بیماری تاثیری روی کودکان ندارد، اما به تدریج آمار ابتلا به آن در گروه سنی کودکان با عوارض مختلف افزایش یافت.

او می گوید: باتوجه به اینکه بیمارستان ابوذر یکی از مراکز درمانی جامع در خوزستان و استان‌های همجوار محسوب می‌شود، افراد مبتلا به کرونا با علائم خفیف تا تشدید که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه داشتند، مراجعه می‌کردند.

به گفته او مطالعات انجام شده در دنیا و کشور نشان می‌دهند که راهکار اصلی برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در گروه‌های سنی مختلف، تزریق واکسن است، زیرا بیماری ویروسی بوده و از راه تنفسی وارد بدن می‌شود.

لزوم توجه به تزریق واکسن کرونا در گروه سنی کودکان

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز افزایش سطح ایمنی بدن و رعایت بهداشت فردی را از دیگر راه‌های موثر برای کاهش آمار ابتلا به کرونا برشمرد.

او گفت: واکسن‌های موجود برای تزریق در گروه سنی کودکان نیز بررسی شدند و با انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن هستیم.

حسین زاده به تغییر شکل و رفتار ویروس کووید-۱۹ و شیوع سویه امیکرون و زیرسویه‌های آن اشاره کرد و افزود: همین امر سبب شده از تیرماه امسال شاهد افزایش ابتلا و مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به بیمارستان ابوذر اهواز و بستری آن‌ها باشیم.

این فوق تخصص قلب کودکان می‌گوید: کنترل بیماری در کودکان به دلیل سخت بودن رعایت بهداشت و استفاده از ماسک در کودکان آسان نیست، اگرچه والدین در این رابطه همکاری خوبی دارند، اما مهم‌ترین روش برای مقابله با این بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن است و با تزریق واکسن محقق می‌شود.

توصیه می‌شود همه کودکان ۵ ساله و بیشتر برای تزریق واکسن کووید-۱۹ به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و توجهی به شایعه‌ها نشود تا بتوانیم هرچه سریعتر این بیماری را نابود کنیم، زیرا بیماران بستری در بیمارستان ابوذر اهواز و افرادی که وضعیت بیماری در آن‌ها شدید است، کودکانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار