251399
۲۳ بهمن ۱۴۰۲
پزشکی و سلامت

۸۳۰ هزار کودک واکسن فلج اطفال دریافت کردند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در گذشته ۳۰ درصد از موارد سرماخوردگی‌ها را کرونا تشکیل می‌داده، گفت: الان حدود دو درصد از موارد شناسایی، بیماری کرونا است.

به گزارش کودک پرس ، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: قرارداد خرید دو واکسن پنوموکوک و روتا ویروس به شرط تولید در داخل کشور بسته شده است. از سال‌های گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان تحقیقات خود را در زمینه تولید این دو واکسن داشته اند و واکسن ها تا انجام تولید داخل، جهت تزریق وارد خواهد شد.

وی افزود: حدود شش میلیون دز واکسن پنوموکوک و روتا ویروس خریداری و وارد کشور می شود و عمدتا از کشور هند وارد خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سالیانه ۱۵۰۰ مرگ در کودکان با تزریق پنوموکوک در کشور کاهش پیدا خواهد کرد و با تزریق روتا ویروس از بستری ۱۰ هزار کودک در کشور جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در نیمه جنوبی کشور واکسیناسیون فلج اطفال انجام شده است به طوری که ۸۳۰ هزار کودک، واکسن فلج اطفال را دریافت کرده اند که ۱۳۲ هزار کودک از اتباع خارجی هستند.

عرشی تاکید کرد: حدود ۲۰ درصد از موارد آنفولانزا در پیک اول در ماه  آذر بود و در پیک دوم که بهمن است و حدود ۱۵ درصد از موارد بیماری آنفولانزا است و الان این بیماری  در شیب نزولی قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: اکنون ۳۰ درصد از موارد سرماخوردگی‌ها را کرونا تشکیل می‌داده است که الان حدود دو درصد از موارد شناسایی، بیماری کرونا است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: گواهی حذف سرخک برای یکسال دیگر اخذ شده و موارد شیوع بیماری به دلیل ورود اتباع خارجی به کشور است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار