248268
۰۷ مهر ۱۴۰۲
اوتیسم

نجات کودک با تشخیص زودرس اوتیسم و درمان به موقع

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تشخیص زودرس اوتیسم باعث می شود درمان و حمایت کودکان سریعتر شروع شده و پاسخ به درمان بهتر خواهد بود، اظهار کرد: از همین رو توجه به برخی از عادات غیر عادی می تواند والدین را نسبت به بیماری احتمالی فرزند خود هوشیار کند.

به گزارش کودک پرس ، بهاره ایمانی با بیان اینکه تحقیقات جدید نشان داده که رفتارهای غیرطبیعی هنگام غذا خوردن ممکن است یک علامت زودرس و هشداردهنده برای اوتیسم باشد، خاطر نشان کرد: تحقیقات اخیر نشان داده است که رفتارهای غیرطبیعی هنگام غذاخوردن در کودکانی که دچار اوتیسم هستند ۵ برابر بیشتر از کودکانی است که سایر مشکلات مثل اختلال عدم توجه ، بیش فعالی و اختلالات یادگیری دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی رفتارهای غیرطبیعی هنگام غذاخوردن در سال اول زندگی مشاهده می شود ابراز کرد:تقریبا تمام والدین کودکان اوتیسم بیان می کنند که کودکشان غذاهای جدید را امتحان نمی کند و فقط تعداد غذای محدودی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول این کودکان تغییر در غذا را دوست ندارند و دوست دارند غذاهای قبلی را امتحان کنند، بیان کرد: رژیم غذایی معمول در اوتیسم شامل غلات، پاستا، نان و ناگت مرغ است، البته احتمال دارد که کودکان مبتلا به اوتیسم به مصرف برخی غذاها حساس باشند و تمایل به استفاده از آنها را نداشته باشند.

ایمانی با بیان اینکه تمایل به خوردن مواد غیرعادی مثل گچ، صابون، مهر نماز و خمیر بازی در کودکان مبتلا به اوتیسم بیشتر دیده می شود، ابراز کرد: این کودکان بر روی بوی غذا و یا مخلوط نبودن غذاها با یکدیگر حساس هستند ، البته اکثر کودکان یک دوره بد غذایی را در طول عمر خود تجربه می کنند ولی کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا این مشکل را در مدت زمان طولانی تری نسبت به سایرین دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کودکان بدغذا بعد از مدتی تمایل به افزودن غذاهای جدید به رژیم غذایی شان دارند اما در کودکان اوتیسم این رفتارهای بدغذایی تا نوجوانی و بزرگسالی ادامه پیدا می کند، بیان کرد:

بنابه نظر محققان این رفتارهای غذایی غیرطبیعی، مخصوصا اگر همزمان با اختلالات در صحبت کردن، روابط اجتماعی و مشکلات جسمی باشد ، علائم هشدار دهنده برای والدین، مراقبین بهداشتی و پزشکان در ارزیابی کودک مبتلا به اوتیسم است.

ایمانی گفت: تشخیص زودرس این بیماری و درمان به موقع آن باعث بهبود این کودکان می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار