249661
۰۴ آذر ۱۴۰۲
تغذیه

چتر حمایتی دولت ۲۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در خراسان رضوی را فرا گرفت

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۲۰ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه و نیازمند حمایت معیشتی در خراسان رضوی زیر پوشش برنامه مراقبتی و حمایتی دولت قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر زهرا اباصلتی روز جمعه افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ کودک دارای اختلالات تغذیه ای و نیازمند حمایت معیشتی از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند که توسط کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت شناسایی شدند.

وی ادامه داد: برنامه “ارتقای وضعیت تغذیه کودکان” از آبان ماه امسال در خراسان رضوی و کشور آغاز شده است و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح کودکان ۶ ماهه تا ۵۹ ماهه که در مراکز بهداشت دارای پرونده سلامت هستند مورد پایش قرار می‌گیرند و کودکان دارای مشکلات و اختلالات تغذیه ای شناسایی و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس دهک‌بندی یک تا هفت درآمدی، سبد غذایی مطلوب کودکان تعریف شده است که از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته و ماهانه مبالغی بین ۶ تا ۱۰ میلیون ریال شارژ می شود.

دکتر اباصلتی ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجری کالابرگ الکترونیکی، ۱۶ قلم غذایی ضروری و تعریف شده در سبد غذایی مطلوب یک کودک نظیر میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، حبوبات، لبنیات، مغزیجات و مواد پروتئینی را تهیه کنند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این برنامه تمام خانواده‌های کودکان زیر پنج سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از برنامه‌های آموزشی برای تغذیه مناسب کودکان برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت درکنار خانواده ها بر وضعیت بهبود سوء تغذیه کودکان نظارت دارند و مادران نیز ملزم به حضور در کلاس های آموزشی و همکاری در مراقبت های ویژه کودک هستند.

وی گفت: با توجه به اهمیت سن رشد کودکان ، تلاش می شود تا تمام کودکان نیازمند به حمایت و مراقبت تغذیه ای برای ارایه خدمات شناسایی شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار