252446
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
افغانستان

توزیع بسته عیدی در ولایت بامیان

دفتر آیت‌ الله العظمی فیاض (مدظله‌العالی) در مرکز ولایت بامیان برای ۲ هزار و ۶۹ کودک بی‌سرپرست، بسته عیدی توزیع کرد.

به گزارش کودک پرس ، در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر، دفتر آیت‌ الله العظمی فیاض (مدظله‌العالی) در مرکز ولایت بامیان برای ۲ هزار و ۶۹ کودک بی‌سرپرست، اعم از اهل‌سنت و اهل تشیع بسته عیدی که شامل مواد خوراکی و پول نقد می‌شد، توزیع کرد.

همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، دفتر مرجعیت آیت الله العظمی فیاض در مرکز ولایت بامیان طی مراسمی که با حضورداشت والی ولایت بامیان، رئیس شهدا و معلولین و جمعی از علما در مدرسه مهدیه فولادی برگزار شده بود، برای ۲۰۶۹ کودک یتیم پول نقد و مواد خوراکی توزیع نمود.

مولوی عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان که در جمع علما، مسئولین، خانواده های شهدا و ایتام صحبت می‌کرد از مساعدت‌های همیشگی دفاتر مراجع تقلید و به خصوص دفتر آیت الله العظمی فیاض در بامیان قدردانی نموده و گفت: رهبری اداره محلی بامیان از برنامه‌های مفید دفاتر آیات عظام در راستای حمایت از محرومین، خانواده‌های بی سرپرست و ایتام خوشنود بوده و از چنین برنامه‌های آنان حمایت میکند.

والی بامیان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا، ایتام و معلولین تحت پوشش و توجه ویژه قرار دارند، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا، ایتام، معلولین و زنان بی سرپرست نگران نباشند زیرا که تمام حقوق و امتیازات آنها در حکومت امارت اسلامی محفوظ بوده و از جایگاهی بالایی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد که از همین رو باید تمام مادران و خانواده های ایتام تلاش کنند تا فرزندان شان را در مدارس دینی و مکاتب جهت فراگیری تعلیمات دینی و عصری بفرستند.

مقام ولایت بامیان از همه دفاتر مراجع تقلید و موسسات خیریه خواست تا خانواده‌های بی سرپرست و ایتام را مورد توجه بیشتر خود قرار داده و حکومت را در این راستا همکاری کنند.

در همین حال حجت الاسلام رمضان دانش، مسئول دفتر آیت الله العظمی فیاض در ولایت بامیان پیرامون برنامه‌ها و کمک‌های مومنانه این دفتر معلومات داده و افزود: دفتر آیت الله العظمی فیاض در ادامه کمک‌های مومنانه خود و همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر برای ۲۰۶۹ کودک یتیم و بی سرپرست اعم از مذهب اهل تسنن و تشیع پول نقد و مواد خوراکی که شامل لباس، بوت، پول نقد، کلچه و شیرینی می‌باشد را به عنوان عیدانه توزیع نموده است.

سید نصرالله واعظی عالم دین و رئيس شورای علمای شیعه مرکز بامیان و شاه ولی احمدی، رئیس امور شهدا و معلولین ولایت بامیان از دیگر سخنران این مراسم بودند که پیرامون جایگاه ورثه شهدا و ایتام از دیدگاه قرآن و احادیث نبوی در جوامع اسلامی صحبت نمودند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار