248387
۱۳ مهر ۱۴۰۲
تغذیه کودکان

توجه به تغذیه کودکان سرمایه‌گذاری برای آینده است

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به اهمیت تغذیه در دوران کودکی بر لزوم توجه به تغذیه مادر و کودک تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای تغذیه کودکان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

به گزارش کودک پرس ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به اهمیت تغذیه در دوران کودکی بر لزوم توجه به تغذیه مادر و کودک تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای تغذیه کودکان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

پروفسور جعفر حسین در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی تغذیه که امروز ۱۲ مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دانشمندان و متخصصانی از داخل و خارج کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد آغاز به کار کرد،  در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که در بزرگسالی شاهد آن هستیم ریشه در نوع تغذیه در دوران کودکی دارد و اگر بتوانیم تغذیه خوبی برای کودکان فراهم کنیم، از بروز  بیماری‌های زیادی  در بزرگسالی جلوگیری شده و این باعث رشد اقتصادی و سلامت جامعه خواهد شد .

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای تغذیه کودکان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، اظهار کرد: در زمینه تغذیه کودکان،  نکته‌ای که مهم است این است که ما نباید فقط به تغذیه کودک توجه کنیم بلکه تغذیه مادر نیز بسیار مهم است، چراکه جنین  و نوزاد از بدن مادر تغذیه  می‌کند و اگر مادر دچار سوء تغذیه باشد، قطعا کودک نیز از این سوء تغذیه رنج می‌برد، بنابراین باید به تغذیه مادر نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود:  در رابطه با تغذیه کودک، خانواده نقش مهمی دارد، اما مهمتر از آن، نقش حکومت است که بتواند با قانون‌گذاری صحیح، امکان تغذیه مناسب برای کودک را فراهم کرده تا از ابتلا به بیماری‌ها در آینده جلوگیری کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی  در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اهمیت تغذیه در بیماران سرطانی توضیح داد: با توجه به اینکه سرطان به شدت ایمنی بدن را پایین می‌آورد و داروهایی که برای درمان بیماران سرطانی نیز استفاده می‌شود باز هم ایمنی بدن را پایین می‌آورد، بنابراین تغذیه خیلی خیلی مهم است و با تغذیه مناسب هم می‌توانیم ایمنی بدن در برابر داروهای مصرفی را بالا برده و هم ایمنی بدن را در برابر سلول‌هایی که تخریب شده‌اند، افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: بحث تغذیه موضوعی نیست که  فقط حکومت یا وزارت بهداشت در آن دخیل باشند، بلکه علاوه بر خود فرد بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز باید در این مسأله دخیل باشند و تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها  باید دست به دست هم دهند تا هم سلامت فرد و هم سلامت جامعه را تأمین کنند.

پروفسور جعفر حسین خاطرنشان کرد:  انسان موجود پیچیده‌ای است و مثل ماشین یا وسیله نیست که قابل تعویض باشد و اگر حاشیه امنش به مخاطره بیفتد ممکن است منجر به مرگ شود و قابل بازیابی نباشد.

وی در رابطه با اهمیت این کنگره علمی گفت: یکی از دلایلی که این همایش مهم است این است که این همایش مبتنی بر شواهد  و متکی بر تحقیقات است و ارزش علمی  بسیار بالایی دارد .

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر جایگاه ایران در بحث بهداشت و تغذیه عنوان کرد: به لحاظ مسائل بهداشتی ایران جایگاه بسیار بالایی دارد و بالای ۹۰ درصد ایمنی واکسیناسیون دارد و بسیاری از داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: ایران به لحاظ مسائل بهداشتی  جایگاه بسیار نزدیکی به کشورهایی که سطح بهداشت بالایی دارند، دارد و مخصوصا با توجه به اینکه در ایران پناهجویان افغان زیادی داریم مسائل بهداشتی نه تنها در مشهد و تهران بلکه در شهرهای مرزی و  شهرهای دورتر از پایتخت نیز به خوبی رعایت می‌شود و این به دلیل عملکرد خوب وزارت بهداشت و مراکز بهداشت و درمان است.

گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی تغذیه از مطالعات پایه تا بالین، ۱۲ مهرماه در مشهد آغاز شده و این کنگره بین‌المللی تا ظهر جمعه، ۱۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار