249101
۱۱ آبان ۱۴۰۲
خانه هنرمندان ایران

چهار نمایشگاه در خانه هنرمندان

نمایشگاه تصویرسازی کتاب کودک، نمایشگاه مجسمه و دو نمایشگاه نقاشی در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، نمایشگاه تصویرسازی کتاب کودک با عنوان «تصویرگران کوچک» عصر پنجشنبه ۱۱ آبان، دو نمایشگاه نقاشی با عنوان‌های «از رنگ به عشق و فریاد» و «معماری باران» و نمایشگاه مجسمه با عنوان «اسباب‌بازی» عصر جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در گالری‌های این مجموعه افتتاح می‌شوند و تا ۲۲ آبان ۱۴۰۲ میزبان علاقمندان خواهند بود.

بر این اساس نمایشگاه تصویرسازی کتاب کودک با عنوان «تصویرگران کوچک» به کیوریتوری مهسا کشاورزی در گالری استاد میرمیران، عصر پنجشنبه افتتاح می‌شود.

در توضیح نمایشگاه «تصویرگران کوچک» آمده است: «در طی فرآیند آموزش هنر به کودکان، دریافتم با چنان دنیای بکر و خلاقانه‌ای روبرو هستم که نظیری ندارد.

زمانی که شما کتاب داستانی را برای کودکتان خوانش می‌کنید تصورات ناب و جذابی را در ذهن او می‌پرورانید، آنچنان کلمات در باورشان پرواز می‌کند که گویی مجال واقعی شدن یافتند و دقیقا در این «لحظه» نقاشی معجزه می‌کند و پرنده خیالش را به سرزمین‌های دور از تصور ما بزرگسالان می‌رساند.

پروژه تصویرسازی کتاب کودک توسط کودکان فرصت ارزنده‌ای‌ست، برای دیده شدن هنرشان.

اینکه کودک بداند نقاشی‌های او فقط برای سرگرمی و دست‌ورزی نیست و سویه‌های جدی‌تری دارد، در بالا بردن اعتماد به نفس او نقش موثری خواهد داشت و زین پس برای خود آینده‌ای را در دنیای نقاشی متصور می‌شود. در این راستا حمایت بزرگسالان بسیار کار ساز است.»

همچنین نمایشگاه نقاشی اثر احمد رضوی با عنوان «از رنگ به عشق و فریاد» در گالری استاد ممیز، نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ اثر مجتبی غلامعلی‌زاده با عنوان «معماری باران» در گالری زمستان و نمایشگاه مجسمه اثر بهادر احسانی با عنوان «اسباب‌بازی» در گالری پاییز، عصر جمعه افتتاح می‌شوند.

در بخشی از توضیح نمایشگاه «از رنگ به عشق و فریاد» آمده است: «از شما دعوت می‌شود با راوی‌های داستان‌های هنری و احساسات انسانی همراه شوید. این قصه‌ها همانند فرشی تنیده شده از رنگ‌ها به عشق و غم، به احساسات و ایده‌ها پرداخته و با غم و خوشی ترکیب شده است. در اینجا آمیزشی از هنر مفهومی در قصه تنیده شود، که در آن‌ها از سبک‌های متنوع همچون اکسپرسیونیزم، آبستره، مینیمالیسم و پاپ آرت بهره برده شده است. قصه‌هایی بعضا متنوع و متضاد که بیانگر رابطه انسان با خویش است و به نمایش درآمده‌اند تا به موضوع‌هایی مانند رابطه انسان با خود، محیط زیست، اساطیر و افسانه‌ها و ماورای خویش بپردازد.»

در بخشی از توضیح نمایشگاه «معماری باران» آمده است: «این مجموعه از آثار نقاشی آبرنگ، برگرفته از معماری قدیم استان گیلان است. معماری منحصر بفردی که در سه بخش روستایی، شهری (قاجار و ماقبل) و شهری معاصر با ایجاد طیف گسترده‌ای از فرم و فضای معماری، از یکسو با معماری فلات مرکزی ایران و از سوی دیگر با الگوهای معماری غربی (روسی) در ارتباط است و در عین حال در معماری روستایی‌اش فرم و کالبدی خاص را ارائه می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر است.

پرداختن از دریچه هنرهای تجسمی به این آثار معماری که در راستای تألیف کتاب «معماری باران» شکل گرفت، چالش‌های خاص خود را به‌همراه داشت.»

در توضیح نمایشگاه «اسباب‌بازی» آمده است: «این یک بازیست…

و شما اسباب بازی آن!

در حالی که قوانین را یاد می‌گیرید، باز هم در چهارچوب حرکت می‌کنید تا با شما بازی شود. نتیجه بازی یکی خواهد بود. اما شما می‌توانید در نقش اسباب‌بازی‌های مختلف حضور پیدا کنید…در ادامه نداشتن شهامت روبرو شدن با باخت، بازی را به تعویق می‌اندازد…در آخر اشتیاق شماست که نتیجه را تغییر می‌دهد، نه لزوما عملتان! قوانین همیشه در حال تغییر هستند و با شواهد هم می‌توانید کشفشان کنید…»

لازم به ذکر است خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار