248635
۲۱ مهر ۱۴۰۲
هفته ملی کودک

بازگشت به درس ۱۰۵۰ کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در قم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم از جذب ۱۰۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در دوره های سوادآموزی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی‌نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به مناسبت هفته ملی کودک گفت: تربیت دانش آموزان در تمام ساحت‌های تربیتی با کمک وسرمایه گذاری همه نهادهای مرتبط با تعلیم و تربیت باید باشد و برای عبور از موانع و حل مشکلات همراه با آموزش و پرورش اقدامات موثری انجام دهند.

دبیرکارگروه بازماندگان ازتحصیل اداره کل آموزش و پرورش ترویج گفتمان انسدادمبادی بی سوادی و توجه خاص به کودکان ونوجوانان بازمانده ازتحصیل وتارکین میان پایه تحصیلی را امری راهبردی برای هرکشوری بیان کرد و اظهارنمود: دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان استان با عنوان شناسایی و سازماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم طی دومرحله درسال ۱۴۰۲ در استان برگزار شد که حدود ۱۰ هزار نفر از فرهنگیان محترم استان در این دوره شرکت کرده اند.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان افزود : کودکان کار ،کودکان معلول جسمی و حرکتی ،کودکان فاقد سرپرست موثر و نیز کودکان ونوجوانان دارای اختلال یادگیری و دیرآموز و به خصوص آن گروه که محل زندگی آنان در مناطق کم برخورداروحاشیه شهرها است باید از حمایت ها و توجهات و پشتیبانی های بیشتر برخوردارگردند.

او گفت: ضرورت دارد تا کودکان در سن آموزش ابتدایی و۶ تا۱۰ سال تحت پوشش های ویژه حمایتی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار گیرند.

قاسمی نیا عنوان کرد: در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵۰ نفر از کودکان ونوجوانان ۱۰تا ۱۹ سال که ازتحصیل باز مانده بودند با برنامه ریزی و هدایت هایی که به عمل آمد و با همت آموزش دهندگان شناسایی ودعوت شدند و در دوره‌های مختلف سوادآموزی، انتقال ،تحکیم ثبت نام وشرکت کرده اند و درچرخه عظیم آموزش ویادگیری قرارگرفتند.

معاون سوادآموزی استان گفت: بررسی ها نشان می دهد که علی رغم تلاش های صورت گرفته برای پوشش واقعی تحصیلی دوره ابتدایی، همه ساله تعداد قابل زیادی از کودکان و نوجوانان که معمولا آسیب دیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ، بی سرپرست و یا فاقد سرپرست موثر، دارای اختلال یادگیری و کم بهره از نظر هوش و استعداد هستند از چرخه نظام آموزش رسمی باز می مانند که جذب و آموزش آنان از طریق سوادآموزی بسیار سخت، پیچیده، زمان بر و پر هزینه است ولی با این وجود یکی از برنامه های اولویت دار نهضت سوادآموزی شناسایی، دعوت، ثبت نام و آموزش کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال می‌باشد.

دبیر گروه بهبود کیفیت استان خاطرنشان کرد : به منظور ایجاد انگیزه در جذب و آموزش بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال و باسوادی این گروه سنی سرانه آموزش باسوادی هر فرد معادل ۲۰ درصد مازاد بر نرخ مصوب ملی و به مبلغ یک میلیون و چهارصد و هشتاد هزار تومان می‌باشد که در صورت ثبت نام به روش غیر خودآموز در دوره‌های سوادآموزی و احرازشرایط قبولی پرداخت خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار