249675
۰۷ آذر ۱۴۰۲
آموزش و تربیت

مقطع ابتدایی، سن طلایی شکل‌گیری شخصیت کودکان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش تربیتی پویش‌ها در کودکان نسل پنجمی با بیان اینکه هر موقعیت یادگیری می‌تواند استعداد دانش آموز را در یک بعد تربیتی شکوفا کند؛ گفت: آموزش و پرورش طبق اسناد تحولی خود باید روی تربیت تمام ساحتی کودکان کار کند و بر این اساس کودک را در موقعیت‌های یادگیری متعدد قرار دهد؛ لذا پویش‌ها باعث می‌شوند که بچه‌ها در موقعیت‌های یادگیری از جنس زندگی واقعی‌شان قرار بگیرند.

به گزارش کودک پرس ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش تربیتی پویش‌ها در کودکان نسل پنجمی با بیان اینکه هر موقعیت یادگیری می‌تواند استعداد دانش آموز را در یک بعد تربیتی شکوفا کند؛ گفت: آموزش و پرورش طبق اسناد تحولی خود باید روی تربیت تمام ساحتی کودکان کار کند و بر این اساس کودک را در موقعیت‌های یادگیری متعدد قرار دهد؛ لذا پویش‌ها باعث می‌شوند که بچه‌ها در موقعیت‌های یادگیری از جنس زندگی واقعی‌شان قرار بگیرند.

معصومه نجفی پازوکی افزود: دانش آموز در هر موقعیت یادگیری بنا بر نوع آن فعالیت، با حل مسئله مواجه می‌شود، در ساحت اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی ورود کرده و حس زیبایی شناسی در او تقویت می شود؛ این نقش آفرینی باعث می شود کودک بزرگ شود و او را به مراحل بلوغ فکری نزدیک کند، چیزی که در آموزش عمومی حلقه گمشده ماست.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این پویش‌ها از این جهت که باعث می‌شود دانش‌آموز بعد از آموزش عمومی به یک تعداد شایستگی مجهز شود و آموخته‌هایش فقط محفوضات کتاب درسی نباشد، بسیار موثر است.

نجفی پازوکی به پویشی که معاونت آموزش ابتدایی اخیرا در روز دانش آموز برپاداشته است اشاره کرد و گفت: آخرین پویشی که ما داشتیم با عنوان پویش «من یک دانش آموز هستم» شروع شد که بچه‌ها با سه موضوع «من یک دانش آموز هستم»، «من یک دانش آموز ایرانی هستم» و«دلنوشته‌ای به دوست دانش آموزم در غزه»، کارهای بسیار زیبا و خلاقانه‌ای در زمینه هویت ملی برای ما ارسال کردند. این پویش به دلیل استقبال بی‌نظیر دانش آموزان سراسر کشور و اهمیتی که بحث هویت ملی دارد، به شکل یک رویداد در برنامه کاربردی شاد قرار خواهد گرفت و ادامه خواهد داشت. معاون آموزش ابتدایی در ارزیابی نقش مدرسه در ترویج سبک زندگی مقاومت اسلامی و تاثیر آن روی بچه‌ها جهت نهادینه شدن آن در آینده به شکل یک فرهنگ اظهارکرد: سن ابتدایی به عنوان طلایی‌ترین سن شکل گیری شخصیت بچه‌ها در نظر گرفته شده لذا وقتی می‌خواهیم برای آینده یک مملکت برنامه ریزی کنیم باید روی بچه‌های آن جامعه کار کنیم .

سراغ دوره عمومی آموزش و پرورش یعنی دوره ابتدایی و متوسطه اول برویم ازاین رو هر الگوی رفتاری و هرنوع شرایط یادگیری را بخواهیم برای کودکان رقم بزنیم می توانیم با جهت دادن و شکوفا کردن استعدادهای این سرمایه‌های عظیم، آینده بی‌نظیری را برای ایران اسلامی مان رقم بزنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار