250700
۲۰ دی ۱۴۰۲
فلسطین

شهادت بیش از ۱۰ هزار کودک و ۷ هزار زن در غزه به دست رژیم اسرائیل

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون یک هزار و ۹۴۴ مورد کشتار در غزه مرتکب شد که منجر به شهادت و مفقود شدن ۳۰ هزار و ۲۱۰ نفر شد.

به گزارش کودک پرس ، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه سه‌شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون یک هزار و ۹۴۴ مورد کشتار در غزه مرتکب شد که منجر به شهادت و مفقود شدن ۳۰ هزار و ۲۱۰ نفر شد.

این دفتر اعلام کرد که از میان این شهدا ۱۰ هزار نفر کودک و ۷ هزار نفر زن هستند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی ۳۲۶ نفر از کادر پزشکی، ۴۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی و ۱۱۲ خبرنگار در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین همچنین اعلام کرد که در جریان جنگ غزه تا کنون ۵۹ هزار و ۱۶۷ نفر زخمی شدند و ۶ هزار نفر از آن‌ها نیاز به سفر برای درمان دارند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد دانش آموزانی که در نوار غزه از زمان آغاز تجاوزات به شهادت رسیدند، به بیش از ۴۲۵۷ شهید رسیده و ۷۷۷۷ تن نیز زخمی شدند و در کرانه باختری نیز ۳۹ دانش آموز به شهادت رسیده و ۲۸۲ تن دیگر زخمی شدند و ۸۵ تن نیز بازداشت شده‌اند.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد که در نوار غزه ۲۲۷ معلم و کادر اداری به شهادت رسیده و ۷۵۶ تن زخمی شدند و در کرانه باختری نیز ۵ تن زخمی شده و بیش از ۷۱ تن بازداشت شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که در نوار غزه ۲۸۱ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آنروا مورد بمباران و تخریب قرار گرفتند که باعث شد ۸۳ مدرسه به شدت آسیب ببینند و هفت مدرسه کاملاً تخریب شوند. همچنین ۳۸ مدرسه در کرانه باختری در معرض تخریب و یورش قرار گرفتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار