248334
۱۰ مهر ۱۴۰۲
معصومه ابراهیمی‌هژیر

پیک امید به مناطق محروم و حاشیه شهر می‌رود

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: با آغاز جشن هفته ملی کودک، کاروان پیک امید به مناطق محروم و حاشیه شهر اعزام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، معصومه ابراهیمی‌هژیر صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان همدان گفت: کودکان سرمایه ارزشمند هر جامعه هستند و آینده جامعه در گرو توجه به جایگاه و پرورش صحیح آنهاست.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه حفاظت از حقوق کودکان در تمامی زمینه‌های زندگی امری ضروری است اظهار کرد: هفته ملی کودک به عنوان فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان و با هدف بهبود شرایط آنان برگزار می‌گردد .

وی ادامه داد: در این هفته اقداماتی از سوی ،دولت سازمانها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد چرا که هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به شعار کودکی بهتر زندگی بهتر افزود: همگرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور از جمله اهداف مهم در برگزاری این هفته است .

ابراهیمی‌هژیر هدف کلی هفته ملی کودک، را جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی ویژگیها نیازها و خواسته های کودکان امروز دانست و گفت: مسئولان و جامعه به مسایل و نیازهای قشر کودک به ویژه کودکان با نیازهای ویژه توجه کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به برنامه های هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: در اعزام کاروان پیک امید همکاران، لحظات شاد را برای بچه ها ایجاد می کنند.

وی افزود: بازدید دانش آموزان مدارس از مراکز کانون، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سلامت روان و معرفی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به مخاطبان، کاشت نهال توسط کودکان به نام بزرگان فرهنگی هنری ادبی دینی و علمی کشور ، برگزاری جلسات دیدار و هم اندیشی کودکان با اعضای قدیمی و موفق کانون هنرمندان نویسندگان و مسئولان اجتماعی فرهنگی و سیاسی استان، حضور تریلی سیار و اجرای برنامه های شاد و مفرح و جذاب برای کودکان و نوجوانان، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم، شهدای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و یادمان شهدای کودک، برگزاری نمایشگاه‌های فروش کتاب و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری کانون از دیگر برنامه های هفته ملی کودک است.

گفتنی است: در این برنامه همچنین از انیمیشن بچه زرنگ رونمایی شد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار