247937
۲۷ شهریور ۱۴۰۲
کودکان بیمار افغانی

ثبت بیش از ۱۲ هزار کودک مبتلا به بیماری قلبی در افغانستان

جمعیت هلال احمر افغانی گفت کودکان مبتلا به سوراخ قلب در افغانستان تحت درمان هستند.

به گزارش کودک پرس ، جمعیت هلال احمر افغانی از ثبت بیش از ۱۲هزار کودک مبتلا به بیماری قلبی در کشور خبر می‌دهد که منتظر جراحی و درمان هستند.

این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است طی ۱۴ ماه گذشته بیش از یک‌هزار و ۷۷۰ کودک مبتلا به نارسایی قلبی را برای جراحی و درمان به شفاخانه‌های مختلف در افغانستان معرفی کرده است.

در اعلامیه آمده است:‌ از این تعداد نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ کودک بهبود یافته و به خانه‌های خود بازگشته اند و بقیه در شفاخانه‌ها تحت درمان قرار دارند.

همچنین جمعیت هلال احمر افغانی به تازگی ۴۸ کودک را از نارسایی قلبی اطفال رنج می‌بردند برای تداوی و جراحی به دو شفاخانه محلی معرفی کرده است.

این نهاد می‌گوید که تمام هزینه‌های جراحی و درمان این کودکان را هلال احمر افغانستان می‌پردازد.

گفته می‌شود که هزینه درمان هر کودک تا ۳۵۰۰ دلار است که اکثر خانواده‌ها توان پرداخت آن را ندارند.

در گذشته کودکان مبتلا به نارسایی‌های قلبی به ویژه سوراخ قلب، برای درمان به بیرون از افغانستان به ویژه آلمان، فرانسه، هند، چین و پاکستان انتقال داده می‌شدند.

آمار جدیدی از کودکان مبتلا به سوراخ قلب در افغانستان در دست نیست اما وزارت صحت عامۀ افغانستان در سال ۱۳۹۹ خورشیدی ثبت ۱۲۸هزار مورد از این بیماری را در نزد کودکان گزارش داده بود.

مشکلات مادرزادی قلب اشکال مختلف دارد یک شکل معمول آن موجودیت سوراخ اضافی و غیرمعمول در دیوارهای داخلی قلب یا به اصطلاح عوام سوراخ قلب است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار