247916
۲۶ شهریور ۱۴۰۲
انتشار کتاب

انتشار ۲ کتاب کودکانه با موضوع امام زمان (عج)

یک نویسنده کودک و نوجوان از انتشار دو کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در قالب داستان‌هایی با موضوع آشنایی با امام زمان (عج) و انتظار فرج نگاشته شده است.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه بگزاده با بیان اینکه طی یک ماه اخیر دو جلد کتاب با موضوع مهدویت منتشر کرده است گفت: کودک امروز نیازمند ارتباط با ائمه (ع) است تا بتواند از این بزرگواران درس بگیرد و راهشان را الگوی زندگی امروز و آینده قرار دهد.

او با بیان اینکه امام زمان (عج) آخرین ذخیره الهی و امام حی و حاضر هستند گفت: ما به عنوان شیعیان منتظر فرج هستیم که شاید این مسئله برای خیلی از کودکان نا آشنا باشد بنابراین نیاز به اطلاعات و روشنگری دارند.

این نویسنده کودک و نوجوان گفت: بر این اساس تصمیم گرفتم در این زمینه خوب تحقیق کنم تا بتوانم از طریق داستان، امام زمان (عج) را به کودکان بشناسانم و اهمیت انتظار فرج را به آن‌ها بفهمانم.

بگزاده گفت: برای نوشتن دو کتاب کودک با موضوع امام زمان (عج) یک سال وقت صرف کردم و خدا کمک کرد کتاب‌های “یک روز خوب” و “دانه سیب” متولد شد.

او با تاکید بر اینکه هر کدام از کتاب‌ها در ۱۲ صفحه با تصویر بسیار زیبا کار شده است مطرح کرد: این کتاب ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۰ سال است که توسط نشر فرهنگی حضرت مهدی (عج) روانه بازار شدند.

این نویسنده کودک و نوجوان درباره داستان کتاب یک روز خوب اینطورگفت: در این داستان می‌خوانیم کار‌هایی هرچند کوچک، اما خوب می‌تواند دل امام زمان (عج) را شاد کند و کودک می‌تواند با انجام این کار‌ها امام را خشنود سازد.

بگزاده گفت: قهرمان داستان کودکی به نام نرگس است که می‌خواهد برای تولد امام زمان (عج) کادو بخرد، او دنبال تهیه کادوی خوبی است، اما در خلال داستان می‌خوانیم که چطور با انجام یک سری کار‌های کوچک بهترین کادو را به حضرت می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه ۲۶ سال است در عرصه نویسندگی فعالیت می‌کنم و با مجلات معتبر کشوری کار کرده‌ام گفت: دغدغه‌ام شناساندن ائمه (عج) و شهدا به کودکان است و وظیفه خودم می‌دانم در این عرصه به کودک اطلاعات بدهم.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۰ کتاب کودک و نوجوان در زمینه دفاع مقدس از بنده کار شده است گفت: بنده به عنوان نویسنده اگر خوب به وظیفه‌ام عمل کنم و کتاب وارد بازار و به دست کودک برسد، بی‌قید و شرط مخاطب می‌داند که برای حفظ این مرز و بوم چه انسان‌هایی از جانشان گذشتند.

بگزاده در بخش دیگری از سخنانش درباره داستان کودکانه “دانه سیب” نیز گفت: این داستان برای سنین ۷ تا ۱۰ سال نگارش شده است.

او با بیان اینکه موضوع کتاب انتظار فرج امام زمان (عج) است که غیرمستقیم برای کودک بیان می‌شود گفت: در این داستان سختی‌های رویش یک دانه در زیر زمین که باید انتظار رویش آن را کشید، به تصویر کشیده شده است.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه دانه مسافتی سخت، تاریک و بی‌آب را انتظار می‌کشد تا به رویش و دیدن خورشید و استشمام هوای تازه برسد گفت: داستان به کودک نشان می‌دهد در انتظار فرج باید کوشا بود و در راه فرج، در زمینه انتظار باید کار کرد و دیگران را نیز تشویق به این کار کرد و بی نهایت صبور بود.

بگزاده با تاکید بر اینکه در این داستان مفهوم فرج به کودک نشان داده شده است گفت: خانواده‌ها با تهیه این کتاب کمک شایانی به فرزندان خود می‌کنند، زیرا هزینه این کتاب‌ها کم است و به شدت می‌تواند ذهن کودک را درباره مفهوم انتظار باز کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار