248425
۱۴ مهر ۱۴۰۲
کتاب

سلامت مادر و کودک بر اساس علم پزشکی و روایات

نویسنده کتاب «سلامت مادر و کودک در دوران بارداری و شیردهی از منظر آیات، روایات و علوم پزشکی» گفت: در این کتاب که یک کتاب پژوهشی است به سلامت مادر در دوران بارداری، شیردهی و سلامت جنین در دوران جنینی و کودک در دو سال اول زندگی از نظر آیات، روایات و علوم پزشکی پرداخته شده است.

به گزارش کودک پرس ، نویسنده کتاب «سلامت مادر و کودک در دوران بارداری و شیردهی از منظر آیات، روایات و علوم پزشکی» گفت: در این کتاب که یک کتاب پژوهشی است به سلامت مادر در دوران بارداری، شیردهی و سلامت جنین در دوران جنینی و کودک در دو سال اول زندگی از نظر آیات، روایات و علوم پزشکی پرداخته شده است.

اشرف پهلوانی قمی، نویسنده کتاب «سلامت مادر و کودک در دوران بارداری و شیردهی از منظر آیات، روایات و علوم پزشکی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: در کتاب سلامت مادر و کودک که یک کتاب پژوهشی است به سلامت مادر در دوران بارداری، شیردهی و سلامت جنین در دوران جنینی و کودک در دو سال اول زندگی از نظر آیات، روایات و علوم پزشکی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در این کتاب آیات و روایات ناظر بر سلامت مادر و کودک در این دو سال مهم و حساس مطرح شده و در کنار آن آخرین مقالات پزشکی که تا کنون کار شده و موید حقایق مطرح در آیات و روایات است نیز آورده شده است.

نویسنده و پژوهشگر میان‌رشته‌ای علوم پزشکی و قرآنی اظهار کرد: محققان میان‌رشته‌ای راهی طولانی پیش رو دارند و هنوز بسیاری از مطالب علمی مطرح در آیات و روایات که به تجربه در گوشه و کنار خانه و شهرمان می‌بینیم با دلایل علوم پزشکی ثابت نشده است و تلاشی مضاعف را می‌طلبد تا بتوانیم حقانیت اهل‌بیت را به صورت علم روز پزشکی به دنیای علم صادر کنیم.

این کارشناس مامایی با اشاره به اینکه این کتاب حاصل پایان‌نامه سطح سه تفسیر و علوم قرآنی در جامعة الزهرا (س) است، اضافه کرد: این کتاب رتبه اول کشوری در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور (اردیبهشت۱۴۰۲) را کسب کرده است.

وی بیان کرد: این کتاب در پنج فصل تدوین شده و فصل اول به موضوع «کلیات و مفاهیم»، فصل دوم «سلامت مادر در دوران بارداری»، فصل سوم «سلامت جنین در دوران بارداری»، فصل چهارم «سلامت مادر در زمان وضع حمل و دوران شیردهی» و فصل پنجم به موضوع «سلامت کودک در دوران شیرخوارگی» می‌پردازد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار