247650
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
برگ سبز

برگ سبز کانون استان قزوین برای بچه‌ های اربعین

به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و در استقبال از اربعین حسینی(ع) و مدیریت جریان فرهنگی کودک و نوجوان در اربعین حسینی توسط کانون، فعالیت‌های متنوعی به همت اعضا و مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین رقم خورد.

به گزارش کودک پرس ، در پی سیاست‌گذاری کانون در زمینه مدیریت جریان فرهنگی کودک و نوجوان در اربعین حسینی، کانون استان قزوین چند برنامه متنوع برای بچه‌های اربعین را برگزار کرد.

بر این اساس کانون استان قزوین به همت واحد آفرینش‌های هنری و اعضا و مربیان علاقه‌مند با برپایی کارگاه‌های هنری برای اهدا به کودکان حاضر در پیاده روی اربعین عروسک، سربند، (سنجاق سینه) و…ساخته شد.

در آغاز این برنامه نشستی با اعضای شورای فرهنگی استان برگزار شد و در پی خوانش شیوه نامه اربعین حسینی(ع) برای همکاری شایسته با این برنامه رایزنی شد.

شکل‌گیری و تقویت ایمان دینی و هویت ایرانی اسلامی و امید‌آفرینی در کودکان و نوجوانان از اهدافی بود که در این برنامه ریزی مدنظر قرار گرفت.

در قدم اول همکاران دارای ذوق هنری درباره نوع دست ‌سازه‌ها به همفکری پرداختند و ملزومات برگزاری کارگاه ‌های ساخت آنها فراهم شد.

در بخش اجرایی، اعضا در کارگاه‌های هنری و مربیان مراکز به ساخت انواع این دست ‌سازه‌ها پرداختند.

 در طراحی و تهیه این دست سازه ها  قابل استفاده بودن  هم برای دختران وهم پسران مدنظر قرار گرفت، براین اساس برای زایران دختر عروسک نمایشی انگشتی و برای پسران سنجاق سینه ساخته شد و پیشانی‌بندهایی با رنگ‌های مختلف چاپ شدند.

در بخش دیگری از این برنامه اعضا برای زایران اربعین دل‌نوشته نگاشتند و در بسته‌های هدیه خود به سوی دوستان‌‍‌شان که توفیق پیاده روی اربعین را به دست آورده اند، ارسال کردند.

این برنامه با پوشش رسانه‌ای خوبی روبرو شد و علاوه بر انتشار در خبرگزاری‌ها، با دعوت از خبرنگاران سیمای استان گزارش کاملی از روند برگزاری کارگاه‌های دست‌سازه‌های اربعینی تهیه و به عنوان خبر اصلی از سیمای استان پخش شد.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در مصاحبه با خبرنگاران سیمای استان همراهی و ابراز همدلی کودکان و نوجوانان استان با زایران کوچک اربعین را از جمله اهداف این برنامه برشمرد.

در ادامه مربیان داوطلب به عنوان سفیران فرهنگی کانون برای اعلام پیام دوستی اعضای کانون قزوین به زایران کوچک کربلا راهی مرز باشماق  و کشور عراق شدند.

این مربیان در کنار اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان راهی سفر اربعین،  به توزیع بسته‌های اهدایی اعضای کانون قزوین بین آنها پرداختند.

یادآور می‌شود در پی سیاست‌گذاری کانون در زمینه مدیریت جریان فرهنگی کودک و نوجوان در اربعین حسینی، کانون استان قزوین با استان‌های کردستان و زنجان در راستای ویژه برنامه «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» همکاری کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار