247457
۰۸ شهریور ۱۴۰۲
کانون پرورش فکری

استقرار ۱۵۰ ایستگاه کودک و نوجوان در سراسر کشور

حامد علامتی مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از استقرار ۱۵۰ ایستگاه کودک و نوجوان با ارائه خدمات فرهنگی متناسب با اربعین در کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری ویژه برنامه‌های ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری برگزار شد.

حامد علامتی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: باید از هر فرصتی برای حوزه تربیتی و فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنیم؛ برخی از اتفاقات و جریانات هستند که نفس کشیدن در آن فضا خود یک کار تربیتی است. یکی از مهم‌ترین این جریانات ایام محرم و صفر است؛ بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از این فضا‌های فرهنگی کشور نهایت استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیریت جریان فرهنگی کودک و نوجوان در حوزه اربعین حسینی فقط برای کانون نیست و ما به حضور و پای کار بودن همه دستگاه‌ها و فعالین این حوزه نیاز‌مند هستیم؛ همچنین اربعین به ما نیازی ندارد، بلکه ما باید نقش آفرینی خود را نشان دهیم.

این مسئول کانون در ادامه گفت: در نرم افزار شاد برنامه کودکان عاشورایی پیش بینی شده که دانش آموزان از آن استفاده کنند. تا این لحظه ۲۸هزار جلد کتاب گام گام تا داستان سفر اربعین، چهل روز عاشقانه و یک اسب و دو سوار نیز برای مطالعه معرفی شدند. استقرار کتابخانه‌های سیار روستایی در مرز‌ها جزو برنامه‌های ماست. تجمیع فراخوان‌های مهرواره عاشورایی بچه‌های اربعین نیز در دستور کار است که در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی تدارک دیده شده است.

علامتی با بیان اینکه کار‌های عملیاتی شامل استقرار ۱۵۰ ایستگاه کودک و نوجوان با ارائه خدمات اربعین در سراسر کشور است، هم برای کسانی اعزام می‌شوند هم کسانی که جامانده هستند، موکب‌هایی خواهیم داشت. فعال شدن هفت تریلی سیار از مهمترین کار‌های ما است که در شش مرز ما در تمرچین، شلمچه، ایلام، خسروی، میرجاوه و باشماق مستقر هستند. از نقالی تا اجرای قصه گویی، شعر، مداحی، سرود، اهدای کتاب، نمایش و تئاتر خواهیم داشت.

وی افزود: پویش من الحبیب الی الحبیب، نقاشی دیواری و … سعی کردیم همه نهاد‌های مرتبط و پای کار بیاوریم دو کتاب تشنه لبان مقتل خوانی روان برای نوجوانان به قلم حمید گروگان و کتاب چهل روز عاشقانه به قلم محمدرضا سنگری برای خواندن معرفی شده است.

مرز میرجاوه برای اولین بار تماشاخانه سیار دایر کرد

فروهر معدنی رئیس ستاد اربعین نیز در ادامه گفت: سال‌های قبل گرو‌های نمایشی از تهران به مرز‌ها اعزام می‌شدند، اما امسال از شهر‌های مختلف و از تئاتر‌های بومی در تماشاخانه‌های سیار استفاده می‌شود. مرز میرجاوه برای نخستین بار تماشاخانه سیار فعال کرده، چون آنجا پذیرای کودکان پاکستانی هم هستیم. خوشبختانه استقبال هم خیلی خوب بوده است و تلاش کردیم از محتوای خود پاکستانی‌ها هم مثل نوحه‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: نکته دیگر خدمات مراکز در شهر‌ها و روستا‌های مختلف است، از همکاران خواستیم با حضور در شهر و روستا‌های مختلف برای جاماندگان هم برنامه اجرا کنند، کتابخانه‌ها فعال شدند و هدایای زیادی به بچه‌ها دادند، سفیران فرهنگی ما نیز هدایای زیادی به همراه قصه‌خوانی، تعزیه و برنامه‌های دیگر فرهنگی انجام خواهند داد. این کار داوطلبانه توسط مربیان ما در کشور عراق انجام می‌شود. پویش‌های کتابخوانی ایام اربعین نیز در قالب دو کتاب که مطرح شد، فعال شده و یک کتاب دیگر نیز هنگام باران بود، معرفی خواهد شد.

وی درباره مهرواره بچه‌های اربعین نیز گفت: امسال این برنامه در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی فعال شده و دبیرخانه آن استان کرمان است که بخش ادبی در استان گیلان و بخش هنری نیز استان آذربایجان شرقی فعال است و همه این‌ها در یک اختتامیه برگزیدگانشان را خواهند شناخت.

معنوی یادآور شد: برای سفیران کانون چهار دوره آموزشی پیش‌بینی کردیم که دست پر بین مردم حضور داشته باشند با دکتر سنگری هم صحبت کردیم تا سلسله نشست‌هایی را برای خانواده‌ها داشته باشند و امسال در شبکه شاد هم محتوای مناسب کودکان عاشورایی تولید کردیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار