موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244462
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

40 نشست در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب 1401 برگزار می شود

همزمان با سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حدود 40 برنامه و نشست در سرای اهل قلم سالن کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ،مسئول سرای اهل قلم سالن کودک و نوجوان سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به توافق انجام شده معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برگزاری فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه در هر حوزه به حوزه مربوط به آن واگذار شده است و بر این اساس نیز برنامه‌های سرای اهل قلم کودک و نوجوان از سوی انجمن در حال تدوین است.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌هایی که درباره موضوع کتاب‌های کودک و نوجوان است در این سرا پیگیری می‌شود و قصد داریم برنامه‌ها در سالن این بخش باشد تا مخاطبان خاص انجمن یعنی ناشران و مدعوین برنامه‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

فروغی با بیان این‌که البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کنیم برنامه‌ها از طریق بسترهای مجازی نیز به‌طور کامل پوشش داده شود، عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر این‌که امکان حضور فیزیکی مخاطبان وجود دارد، تمام برنامه‌ها و نشست‌ها به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد تا مخاطبان خارج از نمایشگاه نیز به محتوای نشست‌ها دسترسی داشته باشند.

به‌گفته وی، طبق هماهنگی با کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران برای هر روز نمایشگاه دو برنامه پیش‌بینی شده است که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

فروغی با اشاره به تدوین و آماده‌سازی حدود 40 برنامه در این سرا، توضیح داد: ازجمله موضوعاتی که قرار است در این برنامه‌ها درباره آن بحث و تبادل نظر شود درباره مسائل و دغدغه‌های تولید کتاب کودک و نوجوان است، علاوه براین نیز رونمایی از تازه‌های نشر کودک و نوجوان ناشران را در این سرا خواهیم داشت.

وی با طرح این موضوع که متناسب با روزها و مناسبت‌های تقویم نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است، گفت: به‌عنوان مثال برای 25 اردیبهشت که روز پاسداشت زبان و ادب فارسی است برنامه خاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین موضوعاتی مثل ترویج کتاب کودک، نقش تصویر در متن و مواردی از این قبیل را نیز در برنامه‌ها دنبال خواهیم کرد.

فروغی در ادامه تاکید کرد: در این ایام نشست تشکل‌های هم عرض حوزه کودک و نوجوان را نیز خواهیم داشت؛ همچنین به موضوع آینده نشر کتاب کودک بپردازد، ابعاد ویرایش متون کودکانه، برنامه نکوداشت ناشران کودک و نوجوان با هدف نکوداشت ناشران در گذشته و ناشران فعال و پرکار این حوزه نیز از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه‌ها به آن خواهیم پرداخت.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 21 تا 31 اردیبهشت 1401 در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار