24420
۳۰ شهریور ۱۳۹۶
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا خبر داد؛

فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در امامزاده علی‌اکبر شهرضا جهت ایجاد قطب فرهنگی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که اردوهای جهادی را نوعی تمرین، خدمت، خودسازی و آشنایی با مسائل جامعه می‌دانند، گفت: طرح‌ اردوهای جهادی علاوه بر خدمت‌رسانی سبب فرهنگ‌سازی و گسترش روحیه جهادی در بین مردم و جوانان می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جواد داستانی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در تابستان امسال در شهرضا، اظهار کرد: با انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در قالب اردوهای جهادی در روستاها و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای روستاییان، می‌توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و به توسعه و آبادانی روستاها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، اردوهای جهادی نوعی تمرین، خدمت، خودسازی و آشنایی با مسائل جامعه و بسیار با ارزش است، افزود: طرح‌ اردوهای جهادی علاوه بر خدمت‌رسانی سبب فرهنگ‌سازی و گسترش روحیه جهادی در بین مردم و جوانان می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا با بیان اینکه این اردوها بهترین فرصت برای شناخت واقعیت‌های جامعه است، گفت: سومین اردوی جهادی ثامن‌الائمه از 11 تا 23 شهریورماه در روستای امامزاده علی اکبر شهرضا با حضور 25 جهادگر به پایان رسید.

داستانی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در سومین اردوی جهادی ثامن‌الائمه، اضافه کرد: بیشتر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در امامزاده علی اکبر(علیه‌السلام) در راستای شناساندن امامزاده به عنوان قطب فرهنگی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری اجرا شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در روستای امامزاده علی اکبر(علیه‌السلام)، تاکید کرد: برگزاری نمازهای جماعت، اهدای کارت امتیاز به کودکان برای تشویق آنان به شرکت در نماز جماعت، بیان احکام و پاسخگویی به شبهات، برگزاری مراسم ادعیه و مناجات، خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء و برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی از برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در این روستا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی ولایت علوی در روستا، عنوان کرد: در مدت اردوهای جهادی کلاس‌های فرهنگی در رده‌های سنی خردسالان، ابتدایی، متوسطه و بزرگسالان برگزار شد.

داستانی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی انجام شده در روستای امامزاده علی اکبر(علیه‌السلام)، بیان داشت: پروژه مهدویت به زبان کودک به شکل نقل داستان‌های قرآنی و دینی در این روستا انجام شد و لازم به توجه است که باید اهداف و کارهای پیامبران و امامان را بطور متوالی بیان کرد تا درک حضرت مهدی برای کودکان آسان شود.

وی با اشاره به آموزش احکام و عقاید دینی، اذعان کرد: آموزش احکام و عقاید دینی برای تقید و التزام نسبت به امورات دینی و رفع برخی از شبهات احتمالی لازم است تا راه شناخت دین برای عموم تسهیل شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا تصریح کرد: با توجه به علاقه کودکان به فیلم و انیمیشن می‌توان با گذاشتن برنامه‌هایی که محتوای ارزشمند دینی و اخلاقی دارد، روی تفکرات آن‌ها تأثیر گذاشت، این فیلم‌ها شامل داستان‌های عبرت انگیز پیامبران، شناساندن دشمنان سرزمین ایران و دشمنان اسلام مانند جنگ با صهیونیسم و اقتصاد مقاومتی بود.

داستانی با اشاره به برگزاری مسابقات چندگانه با رویکرد آموزشی، مطرح کرد: یکی دیگر از راهکارهای آموزش نوین، برگزاری مسابقات چندگانه است، به طوری که مفاهیم مختلف اخلاقی را در قالب مسابقه برای کودکان به صورت جذاب اجرا کرد.

وی افزود: هماهنگی با پزشک طب اسلامی در دو مرحله برای خواهران و برادران، انجام تست‌های قند و فشارخون و غربالگری بیماران، آموزش‌های بهداشتی به مردم روستا، برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی نیز از فعالیت‌های بهداشتی در روستای امامزاده علی‌اکبر(علیه‌السلام) بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در پایان با اشاره به هماهنگی برای حضور مسؤولان و آشنایی آن‌ها با مشکلات اهالی روستا، خاطر نشان کرد: قائم مقام دانشکده علوم قرآنی اصفهان، مسئول سازندگی استان اصفهان، مسئول بسیج سازندگی سپاه و مسئول بسیج دانشجویی ناحیه برخوار، مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان، مسئول بسیج دانشجویی سپاه ناحیه شهرضا و مسئول سایبری ناحیه بسیج دانشجویی در این مدت جهت آشنایی با مشکلات روستائیان در این روستاحضور پیدا کردند.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار