248303
۰۸ مهر ۱۴۰۲
هفته دفاع مقدس

نشست آموزشی «تأثیر هنر در پرورش خلاقیت کودک و نوجوان» در ارومیه

رونمایی از سه اثر بومی، برگزاری نشست آموزشی «تأثیر هنر در پرورش خلاقیت کودک و نوجوان»، برگزاری نشست ادبی «ادبیات مقاومت و پایداری»، برپایی یادمان شهدا در مراکز کانون پرورش فکری و برگزاری اردوی جهادی کانون پرورش فکری در دبستان روستای بادکی ارومیه از جمله اخبار کوتاه فرهنگی استان آذربایجان‌غربی این هفته است.

به گزارش کودک پرس ، به‌مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، سه اثر بومی در آذربایجان‌غربی شامل «پرواز سیمرغ» به قلم زهرا کریم‌زادگان، «نامه‌هایی به مقصد بهشت» ‌و «سرخ جامگان الی بالتا» به قلم سلبی‌ناز رستمی با حضور نویسندگان آثار به همت این اداره‌کل و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این آئین می‌توانند روز دوشنبه، ۱۰ مهر ساعت ۱۰ در کتابخانه مرکزی ارومیه حضور یابند و  برگزاری اردوی جهادی ویژه بانوان و خانواده‌ها در روستای بادکی با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، محفل شعر و تجلیل از بانوان فرهیخته عرصه دفاع مقدس با عنوان «همدلی تا همراهی»، مسابقه ملی کتابخوانی «ماه در چشم خورشید» نوشته سلبی‌ناز رستمی، معرفی آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس با تاکید ویژه بر مخاطب نوجوان توسط همکاران کتابدار در صدا و سیمای مرکز استان، برگزاری محافل شعرخوانی و روایتگری، جلسات مطالعاتی، بازنمایی منابع حوزه دفاع مقدس، نشست‌های کتابخوان تخصصی و… با رویکرد کتاب محور و توجه به نسل جوان در سطح کتابخانه‌های عمومی استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع مقدس بود.

نشست آموزشی «تأثیر هنر در پرورش خلاقیت کودک و نوجوان» در ارومیه برگزار شد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ میزبان مربیان هنری استان در نشست آموزشی «تأثیر هنر در پرورش خلاقیت کودک و نوجوان» بود.

اردشیر پژوهشی، مدرس این نشست آموزشی به ارائه تعاریف متعددی از خلاقیت پرداخت و خلاقیت را یک فرآیند ذهنی عنوان کرد که افراد را قادر می‌سازد تا درباره ایده‌های نوین و کاربرد آن فکر کنند.

وی در تعریف دیگری از خلاقیت گفت: خلاقیت یک فعالیت پیچیده‌ ذهنی است که منجر به واکنش مناسب انسان در موقعیت می‌شود و این مدرس دانشگاه، گسترش دامنه تجربیات و شناخت عوامل بازدارنده را از راهکارهای پرورش خلاقیت عنوان کرد.

برگزاری کارگاه عملی با «عنوان شکل یابی با رنگ‌ها» و رونمایی از نمایشگاه آثار مجموعه‌سازی مربیان هنری از دیگر بخش‌های این نشست یک روزه بود. تجلیل از مربیان هنری حائز افتخارات بین المللی در سال 1401 و حضور در شهر کتاب ارومیه با معرفی و خوانش کتاب نیز از برنامه‌های جنبی این نشست آموزشی بود.

طرح ستایش سرزمین خود و نمادهای اسطوره‌ای ملی و تاریخی از اصلی‌ترین مسائل مطرح در ادبیات پایداری است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس، میزبان نشست ادبی با عنوان «ادبیات مقاومت و پایداری» بود.

سمیه حاضروظیفه مربی ادبی مراکز کانون ارومیه در این نشست ادبی که با حضور اعضای انجمن ادبی برگزار شد، ستایش سرزمین خود و طرح نمادهای اسطوره‌ای ملی و تاریخی را از اصلی‌ترین مسائل مطرح در ادبیات پایداری عنوان کرد.

در ادامه این نشست، فرحناز سلطانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان در تعریف ادبیات مقاومت و پایداری گفت: هنگامی که ملتی به مبارزه با تجاوز بیگانگان بر می‌خیزد، از نوشته‌ها و سروده‌هایی بهره می‌گیرد که موضوع اصلی آن‌ها دعوت به مبارزه و مقاومت در برابر متجاوزان است و این نوشته‌ها در حوزه ادبیات مقاومت قرار می‌گیرند.

قرائت آثار توسط اعضای انجمن ادبی کانون و نقد آثار از دیگر بخش‌های این نشست ادبی بود و در پایان این نشست، آب‌سوران، مدیرکل کانون استان با اهدای لوح تقدیر و جوایز از برگزیدگان جشنواره داستان آفرینش تقدیر کرد.

یادمان‌ شهدا با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدای دفاع مقدس در مراکز کانون برپا شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، یادمان شهدا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی برپا شد. معرفی شهدای دفاع مقدس، معرفی کتاب‌، نصب دلنوشته‌های ادبی، نقاشی چهره‌  شهدا، لاله‌های کاغذی، پلاک، کلاه آهنی، سنگر، سربند، پوتین و قمقمه از جمله نمادهای به کار رفته در تعبیه و فضاسازی این یادمان‌ها می‌باشند.

هدف از برپایی این یادمان‌ها، آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدای دفاع مقدس و اهمیت دفاع از خاک و کیان میهن اسلامی و تشریح رشادت‌های رزمندگان در طی ۸ سال جنگ تحمیلی عنوان شده است.

همچنین مراکز کانون استان با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون قصه‌گویی، شعرخوانی، بلندخوانی کتاب و بحث و گفت‌وگو هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

اردوی جهادی کانون پرورش فکری در دبستان روستای بادکی ارومیه برگزار شد

اردوی جهادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی درششمین روز از هفته دفاع مقدس در دبستان روستای بادکی ارومیه برگزار شد.

مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری ارومیه با حضور در این مدرسه، به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند. قصه‌گویی، بلندخوانی کتاب، اجرای مسابقه، کاغذ و تا و اهدای جایزه از جمله برنامه‌های اجرا شده در دبستان روستای بادکی ارومیه بودند.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان همزمان با سراسر کشور جریان دارد و تا ۶ مهر ادامه داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار