موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242806
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

در معرض خطر بودن 21 هزار کودک بدلیل سیاسیت مهاجرتی آمریکا

سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW) هشدار داد سیاست های مهاجرتی ایالات متحده تحت عنوان «در مکزیک بمان» بیش از ۲۱ هزار کودک را در شهرهای مرزی در جنوب این کشور در «شرایط خطرناک» قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ،سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که دولت های آمریکا و مکزیک بیش از ۷۰ هزار نفر ازجمله ۲۱ هزار و ۳۰۰ کودک را با اجرای برنامه «در مکزیک بمان» دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، در معرض رنج و آسیب های جدی قرار داده اند. این برنامه در دولت «جو بایدن» رئیس فعلی کاخ سفید نیز اجرا می شود.

براساس متن بیانیه، تحت برنامه مهاجرتی مذکور، حدود ۳۰ درصد از کودکان پناهجو به شهرهای مرزی پرخطر مکزیک بازگردانده شده اند و بسیاری از آنها در آنجا منتظرند تا وضعیت مهاجرت آنها مشخص شود.

«آری ساویر» پژوهشگر این نهاد غیردولتی در این رابطه گفت: دولت بایدن با اقداماتی ازجمله محاکمه کودکان و خانواده های آنها که برای مدتی نامعلوم بازداشت شده اند، پناهجویان آسیب پذیر را به حالت سرگردان قرار داده و باید فورا خط مشی خود را تغییر دهد.

پروتکل های مهاجرتی آمریکا تحت عنوان برنامه شناخته شده «در مکزیک بمان» به مقامات واشنگتن این امکان را می دهد که مهاجران غیرمکزیکی را به مکزیک بفرستند تا منتظر محاکمه در دادگاه مهاجرتی آمریکا بمانند.

در همین راستا، ایالات متحده از مارس ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ (اسفند ۹۸ تا آذر ۱۴۰۰) هر روز بین ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر که ۱۰ درصد آنها پناهجو هستند، را به کشورهایشان بازگردانده است.

در بحبوحه مقابله با بیماری همه گیر، فقر شدید، خشونت، بیکاری و فساد ازجمله عواملی هستند که مهاجران را وادار به ترک کشور خود به هوای رویای آمریکایی کرده که تحمل شرایط خطرناک، در برخی موارد حتی منجر به مرگ آنها شده است.

دولت جو بایدن، روز سه شنبه گذشته، در تداوم سیاست‌های مهاجرتی تبعیض آمیز دونالد ترامپ اعلام کرد مهاجران ونزوئلایی را که از مکزیک وارد این کشور شده‌اند، بدون توجه به درخواست پناهندگی آن‌ها به کلمبیا اخراج می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار