موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242420
۱۹ دی ۱۴۰۰

پیدا شدن کودک گمشده افغان در فرودگاه کابل

نوزاد پسری که در بحبوحه آشوب‌های فرودگاه کابل به یک سرباز آمریکایی سپرده و گم شده بود به خویشاوندانش در کابل تحویل داده شد.

به گزارش کودک پرس ،”سهیل احمدی” نام این نوزاد پسر است که ۱۹ اوت ۲۰۲۱ و چهار روز پس از سقوط کابل به دست طالبان به یک سرباز آمریکایی در فرودگاه سپرده شد اما پس از آن خبری از او نشد. اکنون او را به اعضای خانواده‌اش در کابل برگردانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی خبر منتشر شده از سوی رویترز که نوامبر ۲۰۲۱ به همراه عکس این نوزاد چاپ شد، یک راننده تاکسی ۲۹ ساله به نام حمید صافی که این نوزاد را در فرودگاه یافته و او را به خانه‌اش برده بود تا بزرگ کند، از ماجرا مطلع شد.

پس از هفت هفته گفتگو و یک بازداشت کوتاه مدت توسط پلیس طالبان افغانستان، این مرد جوان در نهایت کودک را به پدربزرگ و سایر اعضای خانواده‌اش که هنوز در کابل هستند، برگرداند.

آنها گفتند که اکنون به دنبال برگرداندن این نوزاد به والدین و خواهر و برادرش‌هایش هستند که چند ماه قبل به آمریکا فرار کردند.

در جریان خروج پر آشوب افغان‌ها در تابستان ۲۰۲۱، “میرزا علی احمدی”، پدر این کودک که به عنوان گارد امنیتی برای سفارت آمریکا در کابل کار می‌کرد و همسرش نگران این بودند که نوزادشان به دلیل جمعیت زیاد در ورودی‌های فرودگاه کابل صدمه ببیند.

احمدی اوایل نوامبر ۲۰۲۱ به رویترز گفته بود که نوزادش را از روی دیوار فرودگاه به یک سرباز یونیفورم پوش داده که گمان می‌کرد آمریکایی باشد و انتظار داشت که پس از عبور از ورودی فرودگاه او را پس بگیرد. اما درست چند لحظه بعد، نیروهای طالبان جمعیت را عقب نشانده و این درست نیم ساعت پیش از آن بود که احمدی، همسر و چهار فرزند دیگرش بتوانند وارد فرودگاه شوند اما آنها نتوانستند نوزاد را بیابند.

احمدی در ادامه گفت، داخل فرودگاه را در جستجوی نوزادش گشت و در نهایت به او گفتند که شاید فرزندش را جداگانه از کشور خارج کنند و احتمالا بعدا او و فرزندش به هم ملحق شوند.

در این میان، بقیه خانواده از کشور خارج شدند و در پایگاه هوایی در تگزاس هواپیمای آنها به زمین نشست. برای چندین ماه آنها نمی‌دانستند که فرزنداشان کجاست.

درست همان روزی که احمدی و خانواده‌اش از کودک جدا شدند، راننده جوان که خانواده برادرش را برای خروج از افغانستان به فرودگاه آورده بود، کودک را تک و تنها و گریان بر روی زمین یافت و بعد از آنکه نتوانست خانواده او را در داخل فرودگاه بیابد، ‌تصمیم گرفت نوزارد را با خود به خانه ببرد و از او نگهداری کند. او که خودش سه دختر دارد، گفت: بزرگترین آرزوی مادرم پیش از مرگ برای من این بود که یک پسر داشته باشم.

این مرد جوان که از پس دادن نوزاد به خانواده اصلی‌اش امتناع کرده بود در نهایت با تلاش‌های پلیس طالبان افغانستان نوزاد را به خانواده اصلی‌اش پس داد. یکی از اقوام این نوزاد به پلیس طالبان افغانستان گزارش داد که این نوزاد ربوده شده و پلیس هم سراغ این مرد جوان راننده را گرفت اما او اتهام آدم ربایی را رد کرد و گفت که فقط از کودک مراقبت می‌کرد.

همچنین این مرد جوان بابت هزینه‌های نگهداری برای این کودک مبلغ ۱۰۰ هزار افغانی دریافت کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار