موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
241441
۲۴ آبان ۱۴۰۰

آغاز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال علیه کرونا در استرالیا

مقامات استرالیایی اعلام کردند این کشور به سرعت به یکی از کشورهایی که در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده است تبدیل می شود و تزریق واکسن کرونا را برای کودکان زیر ۱۲ سال احتمالاً در ژانویه آغاز خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ،«گرگ هانت» وزیر بهداشت استرالیا گفت» کارشناسان پزشکی هنوز در حال بررسی داده ها و اطلاعات برای امنیت تزریق واکسن به کودکان پنج تا ۱۱ سال هستند. انتظار می رود کودکان زیر ۱۲ سال ابتدای ماه ژانویه، اما به سرعت واکسینه شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در این ماه پس از تایید سازمان غذا و دارو، تزریق واکسن کرونا را برای استفاده گسترده در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال توصیه کرد.

« جان فرون»، فرمانده گروه ویژه کووید-۱۹ استرالیا به روزنامه The Age گفت: استرالیا تدارکات لازم را تضمین کرده است.

فرون گفت: ما دز کافی واکسن برای کودکان خریداری کرده ایم.

۹۰ درصد از نوجوانان ۱۶ سال به بالا در استرالیا تا روز جمعه، یک دز واکسن کرونای خود را دریافت و ۸۳ درصد دو دز کامل این واکسن را تزریق کردند. بر اساس داده های وزارت بهداشت این کشور، همچنین ۵۷.۷ درصد از کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال واکسینه شده اند.

میزان بالای واکسیناسیون استرالیا، کلید تصمیم این کشور برای بازگشایی جزیی مرزهای بین‌المللی در این ماه برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری با وجود شیوع مداوم سویه دلتا در پرجمعیت‌ترین ایالت‌های این کشور از جمله «نیو ساوت ولز» و «ویکتوریا» بود. روز یکشنبه، هزار و ۱۰۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا در این دو ایالت گزارش شد که نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است. پنج نفر دیگر نیز جان باختند.

با این حال، باوجود شیوع سویه دلتا که به ماه‌ها قرنطینه در دو شهر بزرگ سیدنی و ملبورن منجر شد، آمار ملی موارد ابتلا به کرونا در این کشور از ابتدای همه گیری این بیماری تاکنون  ۱۹۱ هزار مورد و آمار مرگ و میر هزار و ۵۶۹ مورد بوده است که این آمار بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای توسعه‌ یافته دیگر است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار