موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
246804
۰۸ شهریور ۱۴۰۱

کوله‌ پشتی مناسب برای کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: زمانی که کوله پشتی سنگین باشد حجم باری بر شانه و کمر کودک تحمیل می‌شود که هنوز بدن وی آمادگی کافی برای تحمل آن‌ را ندارد، کمترین و اولین عارضه این‌کار دردهای کمر و پشت کودک است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر محمد تقی حلی‌ساز با اشاره به این‌که با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید کوله پشتی یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که والدین برای فرزندان خود تهیه می‌کنند توضیح داد: مهمترین نکته این است که کیف مدرسه با جثه کودک همخوانی داشته باشد. وی افزود: کودکانی که به لحاظ جثه کوچک‌ترهستند، اگر از کوله پشتی مناسب نکنند با مشکلات مواجه خواهند شد.

دکتر حلی‌ساز ادامه داد: استفاده از کوله پشتی نامناسب عارضه‌هایی برای کودک به همراه دارد که می‌تواند باعث آسیب به بدن کودک شود. وی ادامه داد: کوله پشتی باید به شکلی انتخاب شود که از قوسی که در کمر وجود دارد پایین‌تر نیاید و زمانی‌که یه طور چشمی نگاه می‌کنید از حد معمول پایین‌تر نباشد.

دکتر حلی‌ساز با اشاره‌ به این‌‌که کیف یا کوله پشتی سنگین فشار زیادی به کمر وارد می کند ادامه داد: کوله پشتی استاندارد مشخصه‌هایی دارد که باید هنگام خرید مورد توجه باشد، به طور مثال بندهایی که کوله پشتی را نگه می‌دارد نباید کم‌تریا بیشتر از حد معمول باشد.

وی تاکید کرد: کوله پشتی‌هایی که بندهای باریک دارند فشار زیادی به شانه‌های کودک وارد می کنند، بند استاندارد کوله‌پشتی باید بین پنج تا هفت سانتی‌متر باشد و بهتر است بندی در کمر داشته باشد تا روی کمر کودک قفل شود تا حین راه رفتن مدام به کمر کودک ضربه وارد نکند.

کوله‌ پشتی مناسب برای کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

این استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه با اشاره به این که وزن کتاب و وسایلی که در کوله‌پشتی قرار می‌دهید نیز اهمیت دارد ادامه داد: بسیاری از مدارس این مسئله را به کودک تحمیل می کنند که وسایل زیادی را همراه خود حمل کند، بیشترین وزنی که کودک توانایی حمل آن را دارد، هفت درصد وزنش است، مثلا یک کودک ۲۰ کیلویی بیشتر از یک تا دو کیلو وزن را نمی تواند تحمل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که استفاده یک بند از کوله پشتی، به وارد شدن فشار به یک طرف بدن منجر می‌شود، افزود: برخی از کوله پشتی‌ها بندهای تکی دارند و یکطرفه پوشیده می شود، این نکته هم می‌تواند به شانه‌ها آسیب وارد کند.

وی با بیان این که زمانی که کوله پشتی سنگین باشد باری بر شانه و کمر کودکی گذاشته می‌شود که هنوز بدن او آمادگی کافی تحمل آن‌را ندارد، هشدار داد: کمترین و اولین عارضه این‌کار دردهای کمر و پشت کودک است.

قوز کردن دومین عارضه استفاده نامناسب از کوله‌پشتی است که این عضو هیئت علمی دانشگاه به آن اشاره کرد و ادامه داد: دردهای کمری در افرادی‌که زمینه‌های ژنتیکی دارند، با استفاده از کوله‌پشتی نامناسب تشدید می‌شود.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی با تاکید براین که انتخاب کوله پشتی یکی از مهمترین انتخاب‌ها در خرید است که باید با تمرکز بیشتر انجام شود، گفت: ایجاد احساس خستگی در مدرسه و پس از بازگشت به منزل از دیگر مشکلات استفاده از کوله‌پشتی نامناسب و با وزن بالاست.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار