240841
۲۷ مهر ۱۴۰۰

تعطیلی مدارس بر آینده کودکان تاثیر منفی دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعطیلی مدارس و عادات غذایی نامناسب می تواند در آینده کودکان تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ،بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم روز جهانی غذا افزود: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شده مصرف غذایی کودکان به سمت مواد غذایی ناسالم و کم تحرکی افزایش یابد و منجر به چاق شدن آنها شود، باید مصرف مواد غذایی ناسالم را در کودکان کنترل کرد.

وی اظهار داشت: برچسب گذاری مواد غذایی یکی از مهمترین اقدامات سازمان غذا و دارو در جهت ایمنی غذایی بوده، زیرا بررسی میزان قند و شکر که یکی از مواد تاثیرگذار در چاقی افراد است و با اجرایی کردن برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان اکنون مصرف اسیدهای چرب و ترانس در خانواده‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر با کاهش مصرف نمک و کاهش قند رو به رو هستیم.

عین اللهی ادامه داد: غنی سازی مواد غذایی مهم است و نباید از آن غافل شویم باید در تولیدات مواد لبنی انواع ویتامین‌هابه خصوص ویتامین d که این روزها در جلوگیری از ویروس کرونا نیز تاثیر دارد، استفاده شود.

وزیر بهداشت خبر داد: سازمان غذا و دارو تنها مرجعی است که می‌تواند سلامت غذای جامعه را تایید کند و صدا و سیما نیز باید در جهت عدم تبلیغ مواد مضر برای جامعه قدم بردارد، زیرا اگر تبلیغات مضری برای افراد جامعه صورت نگیرد، مصرف مواد خوراکی مضر به خودی خود متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی غذایی به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است، باید بر روی این موارد به شدت تمرکز داشته باشیم، در شرایط تحریم‌های ظالمانه هستیم و در عین حال از همین تحریم‌ها توانستیم تولیدات مواد غذایی داخل را بهتر کنترل کنیم، زیرا ما در تولیدات خود نظارت بیشتری داریم.

به گفته عین اللهی، سازمان غذا و دارو برای افزایش ایمنی غذایی از بخش خصوصی کمک بگیرد و خدمات الکترونیک و سامانه سلامت در پیشگیری از ورود محصولات قاچاق به کشور کمک می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار