موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
220620
۳۰ دی ۱۳۹۹

استرس دانش آموزان برای مدرسه / بازگشت به مدرسه برای کودکان خوشایند نیست

در این روزها، خانواده هایی که فرزندان دوره ابتدایی به خصوص کلاس اول و دوم دارند، دچار استرس شده اند چرا که اعلام شده از اول بهمن ماه مدارس حضوری ست و این شامل دوره ابتدایی اول و دوم و هنرستان ها هم می شود.

به گزارش کودک پرس ،در این روزها، خانواده هایی که فرزندان دوره ابتدایی به خصوص کلاس اول و دوم دارند، دچار استرس شده اند چرا که اعلام شده از اول بهمن ماه مدارس حضوری ست و این شامل دوره ابتدایی اول و دوم و هنرستان ها هم می شود.

برخی از خانواده های دانش آموزان دوره ابتدایی می گویند: دانش آموزان هنرستان نیاز به فضای حضوری دارند اما دانش آموزان ابتدایی که در این مدت با آموزش مجازی نیز آشنا شده اند، نیازی به حضور آنان و این همه دغدغه و نگرانی نیست.

یکی از مادران بجنوردی با بیان اینکه من برای حضور فرزندم در مدرسه نگران هستم، افزود: در این ایام، آموزش مجازی بوده  و حتی دانش آموزان با اینگونه روش یاد گرفته اند و برای حضور در مدرسه با شرایط کرونا استرس دارند .

«سوسن همتی» از مسئولان خواست تا مبنای آموزش در مدارس اجباری نشود و گفت: به نوعی آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی به پایان رسیده و این طرح باید در مناطق محروم و روستایی و عشایری اجرا شود چرا که آنان هم اکنون نیاز به آموزش دارند، علاوه بر این این مدارس با جمعیت کم هستند و خانواده ها کمتر دغدغه حضور فرزندان خود را در آموزشگاه ها دارند.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان هم گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد آشفتگی های اساسی در زندگی روزمره شده و کودکان این تغییرات را به شدت احساس می کنند، این در حالی است که بازگشت به مدرسه برای بسیاری از دانش آموزان در حال حاضر خوشایند نیست، چرا که احساس اضطراب یا ترس می کنند.

«مریم هدایتی نصب» با بیان اینکه فرزند من از بازگشت به مدرسه وحشت دارد، اظهار کرد: چگونه می توانم به او کمک کنم که احساس راحتی و آرامش کند این در حالی است که هر روز با هجمه ای از اطلاعات رسانه ای در خصوص کرونا مواجه می شود، کرونای انگلیسی نیز که در رسانه ها و فضای مجازی پرداخته شده که شامل حال کودکان نیز می شود و دغدغه خانواده ها را بیشتر کرده است.

وی افزود: شروع کلاس های آموزشگاه های ابتدایی استرس زا است، چه برسد به آن که با  یک بیماری همه گیر جهانی همزمان شود.

هدایتی نصب  تصریح کرد: کودکان نمی توانند اقدامات احتیاطی مانند شستن دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را رعایت کنند که این امر نیز بیشتر موجب نگرانی ما می شود.

وی افزود: حتی بیشتر کودکان در زمان سرفه یا عطسه رعایت نمی کنند که این امر نیز دغدغه مند است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار