21248
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

زمان اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی مسجد تغییر کرد

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد خبر از اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی مسجد به‌منظور رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به همراه رونمایی از کتاب نقاشی مسجد، سوم و چهارم شهریورماه در مشهد خبر داد.

حمید صادقی، مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد در گفت‌وگویی از تغییر زمان برگزاری اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی مسجد به‌منظور رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام، سوم و چهارم شهریورماه در مشهد خبر داد و افزود: دی‌ماه سال ۱۳۹۵ استارت این برنامه زده شد که تا نیمه دوم تیرماه ۹۶ فرصت ارسال آثار به این مسابقه بوده است.
صادقی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۳۴ هزار نقاشی کودکان ۴ تا ۱۵ سال از طریق سایت، پست الکترونیک و نمایشگاه‌هایی که در جاهای مختلف کشور برپا کرده‌ایم و… ارسال شد.
وی با اشاره به موضوع مسابقه نقاشی مسجد، افزود: از آنجا که مسجد فصل مشترک جهان اسلام است و بحث کارکرد مسجد در بین مسلمانان، این موضوع انتخاب شد.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده ادامه داد: در مشهد نیز بحث مسجد گوهرشاد و کارکرد آن، کارکرد مسجد در بین همسایه‌ها، خانواده‌ها و کوچه و محلات و قرار گرفتن کودک مسلمان در این فضاها از جمله محورهایی بود تا این موضوع انتخاب شود.
وی اظهار کرد: داوری در سه گروه سنی ۴ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۵ سال در بخش بین‌الملل و داخلی انجام شد.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده از رونمایی کتابی تحت عنوان نقاشی‌های برگزیده مسجد خبر داد و بیان کرد: از سه رده سنی، نقاشی‌های برتر انتخاب شده و در مجموع ۳۰۰ نقاشی کودک مسجد در کتابی چاپ خواهد شد.
وی ادامه داد: این کتاب به رایزن فرهنگی کشورها، منتخبان و… اهدا می‌شود و در این برنامه هنرمندان داخل و در عرصه بین‌الملل حضور دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار