252034
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مشهد

آشنایی دانش‌‎آموزان با اساطیر ایرانی در رویداد «کودک و شاهنامه»

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با اجرای رویداد کودک و شاهنامه، روزانه 800 دانش‌آموز مشهدی با اساطیر ایرانی و هویت غنی ایرانی و اسلامی آشنا می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، جواد کیانی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در گفتگویی با بیان اینکه دانش‌آموزان، آینده‌ساز این کشور هستند و برهمین اساس، یکی از سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر مشهد، رشد و اعتلاء این نسل از جامعه است، اظهارکرد: از جمله اقدامات شهرداری مشهد در راستای تحقق این سیاست، تعریف و اجرای رویداد «کودک و شاهنامه» بوده که نسل نوجوان و کودکان را با اسطوره‌های تاریخی، ملی و مذهبی کشور بیش از پیش آشنا می‌کند.

کیانی گفت: رویدادی همچون «کودک و شاهنامه» برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود که اقدام بی‌نظیری در سطح ملی به حساب می‌آید.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه این رویداد یک فرایند آموزشی است که طی بازه مشخص و معینی به دانش‌آموزان شهرمان آموزش‌های لازم را می‌دهد، افزود: کودک و شاهنامه، در دو نوبت صبح و عصر برگزار و در هر نوبت بیش از 400 دانش‌آموز مشارکت دارند.

کیانی با بیان اینکه در این رویداد، غرفه‌های مختلفی با موضوعات شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی و غیره پیش‌بینی شده، تصریح کرد: یکی از رویکردهای شاخص معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، توجه و حمایت از برنامه‌های ویژه کودکان است.

وی گفت: کشورهای غربی شخصیت‌های کارتونی چون مردن عنکبوتی و غیره را به دنیا معرفی می‌کنند و این درحالی است که ما اسطوره‌های ملی و مذهبی بسیاری داریم ولی آنگونه که باید، به آنها نپرداخته‌ایم و حتی برخی کشورها در تلاش هستند که آنها را به نفع خود مصادره کنند.

کیانی خاطرنشان کرد: پیوند جامعه، به ویژه نسل جوان و نوجوان ما با تاریخ ملی و مذهبی ایران، دستاورد ارزشمندی است که فعالیت‌های ما باید معطوف به این حوزه باشد و هرچقدر در این زمینه کار کنیم، باز هم کم است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: «کودک و شاهنامه» فرصتی برای آشنایی نسل آینده با هویت ایرانی و اسلامی است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار