موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206343
۱۵ تیر ۱۳۹۸

خسارت سیل به ۱۴۰۰ مدرسه/ خیرین بعد از انقلاب بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس ساختند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آق‌قلا از خسارت سیل به یک هزار و ۴۰۰ مدرسه در کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سیدجواد حسینی در آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه در مناطق سیل‌زده آق‌قلا اظهار کرد: از اینکه در نخستین هفته‌های کاری توفیق حضور در استان گلستان را داشتم، خوشحالم.

وی با بیان اینکه امسال سه استان گلستان، لرستان و خوزستان شاهد سیل ویرانگر بودند، بیان کرد: ایران کمتر از یک درصد جمعیت و مساحت دنیا را دارد اما 6 درصد بلایای طبیعی در کشورمان اتفاق می‌افتد که امسال گریبان سه استان خوزستان، لرستان و گلستان را گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در کنار سیل ویرانگر سیل مهربانی در کشورمان شکل گرفت و سیل مهربانی همه قوا، دستگاه‌های اجرایی، مردم و خیرین مثال‌زدنی بود.

حسینی از آسیب سیل به یک هزار و 400 مدرسه در کشور خبر داد و یادآور شد: در گلستان 324 مدرسه بر اثر سیلاب آسیب دید که 24 مورد آن تخریبی است.

وی ابراز کرد: از میان مدارس تخریبی سیل‌زده استان گلستان بیش از 10 مورد آن تا مهرماه ساخته می‌شود و مابقی مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

تعهد 5 میلیاردی بانک پاسارگارد برای احداث مدارس سیل‌زده آق‌قلا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: 85 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مدارس سیل‌زده گلستان نیاز داریم که 40 میلیارد تومان را خیرین و 20 میلیارد تومان را سازمان نوسازی مدارس تقبل کردند و مابقی نیر تامین خواهد شد تا دانش آموزان برای تعلیم و تربیت مشکلی نداشته باشند.

حسینی با بیان اینکه نوسازی، آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز سه ضلع یک مثلث هستند، اذعان کرد: امروز بانک پاسارگارد تعهد کرد 5 میلیارد تومان را برای احداث مدارس سیل‌زده آق‌قلا تقبل کند.

وی با بیان اینکه خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب این نهاد جای دارند، گفت: خیرین در بعد از انقلاب اسلامی بیش از 130 هزار کلاس درس را در کشور ساختند و در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان افزود: امیدواریم با حضور استاندار گلستان شاهد توسعه استان باشیم و دیگر گلستان ایران هیچ‌گاه روی بلایای طبیعی را نبیند و سرزنده و شاد امید داشته باشد و امید را به ملت ایران ارزانی بدارد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار