251274
۱۸ بهمن ۱۴۰۲
غزه

غزه؛ ۴۸۹۵ دانش آموز و ۲۳۹ معلم شهید شده‌اند

وزارت آموزش و پرورش غزه روز سه‌شنبه ۶ فوریه اعلام کرد که ۴۸۹۵ دانش آموز شهید و ۸۵۱۴ نفر دیگر هم از آغاز تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه مجروح شده اند؛ از این تعداد ۴۴ محصل در کرانه باختری شهید و ۸۹ کودک دیگر هم دستگیر شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، در ادامه گزارش وزارت آموزش غزه آمده است که ۲۳۹ معلم و مدیر شهید و ۸۳۶ نفر دیگر از کادر آموزشی هم در نوار غزه مجروح شده‌اند؛ ۶ نفر از معلمان کرانه باختری هم مجروح و بیش از ۷۱ نفرشان راهی زندان‌های رژیم اشغالگر شده‌اند.

این وزارتخانه در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد که با تداوم وضعیت بحرانی در فلسطین، ۶۲ هزار دانش‌آموز از ۷ اکتبر تاکنون همچنان از ثبت نام در مدارس و ادامه تحصیل محروم هستند.

براساس این گزارش، ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای پناهندگان (آنروا) در نوار غزه بمباران و تخریب شده‌اند؛ در حالی که ۴۹ مدرسه در کرانه باختری هم مورد حمله و تخریب قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اشرف القدره در صد و بیست و سومین روز از جنگ اشغالگران اسرائیلی علیه غزه از افزایش شهدا به ۲۷۶۸۵ تن و زخمی‌ها به ۶۶۹۷۸ نفر خبر داد. ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید مرتکب شده که طی آن ۱۰۷ نفر شهید و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند؛ بیش از ۷ هزار نفر هم همچنان مفقود و زیرآوار هستند.

وزارت آموزش غزه در گزارش امروز خود تأیید کرد که هدف قرار دادن مدارس توسط رژیم صهیونیستی ۹۰ درصد از ساختمان‌های مدارس دولتی و مراکز آموزش و پرورش که در معرض آسیب مستقیم و غیرمستقیم قرار داده است.

طبق بخش‌های پایانی این گزارش ۲۹ درصد از ساختمان‌های مدارس به دلیل قرار گرفتن در معرض بمباران اسرائیل دیگر قابل استفاده نیستند؛ چرا که به طور کامل تخریب یا آسیب شدید دیده‌اند؛ ۱۳۳ مدرسه دولتی هم اکنون به عنوان پناهگاه در نوار غزه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار