موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204717
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

افتتاحیه اردوی باشگاه کارآفرینان نوجوان در اردوگاه شهید غلامی اسلامشهر

مراسم افتتاحیه باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان تهران در اردوگاه آموزشی شهید غلامی اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان تهران توسط پژوهش سرای بصیرت و با مشارکت معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت سید الشهداء (علیه‌السلام) استان تهران  ،وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره آموزش و پرورش شهر ری، اداره فنی و حرفه ای استان تهران  در اردوگاه آموزشی شهید غلامی اسلامشهر برگزار شد.

این باشگاه با هدف تقویت توانمندیها و مهارتهای کارآفرینانه دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به منظور تربیت نسل آینده کارآفرینان و نوآوران در کشور برگزار می شود.
در مراسم افتتاحیه باشگاه  سرهنگی مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اهمیت توانمندیهای نرم جهت کارآفرین شدن نسل آینده و همچنین نیاز کشور به رشد و بالندگی این نوجوانان، به تشریح اهداف باشگاه و ضرورت آموزش پنج مهارت اصلی کارآفرینی ” مشاهده گری، پرسشگری، آزمایش گری، شبکه سازی و تفکر خلاق” پرداخت .

در ادامه  صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در سخنان خود به قابل آموزش بودن “کارآفرینی و تولید علم” اشاره  و نقش استمرار در آموزش و همچنین نقش اولیاء در هدایت فرزندان به سوی کارآفرینی را مهم و قابل اهمیت ارزیابی کرد.

سپس حفیظی معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت  سید الشهداء (ع)استان تهران در خصوص حمایت و کمک های مادی و معنوی دانش آموزان نخبه و مخترعین در سطح استان تهران خبر داد.

وی راه برون رفت کشور از چالشهای موجود را توسعه کارآفرینی ، آموزش و تربیت نسل جوان و هدایت آنها به سوی مهارتهای کارآفرینانه دانست.

قابل ذکر است دانش آموزان شرکت کننده در این باشگاه، منتخبین جشنواره ایده های برتر دانش آموزی می باشند و این دوره در طی روزهای ۵ و ۶ شهریور ماه برای پسران و در روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه ویژه دختران رده سنی ۱۲ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار