250713
۲۲ دی ۱۴۰۲
کانون خانه و خانواده

در افتتاحیه نخستین طرح ملی هوای مادری مطرح شد؛ از تربیت اوان کودکی فاصله گرفته‌ایم

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با تاکید براینکه تربیت کودکان در کانون خانه و خانواده اتفاق می‌افتد، گفت؛ متاسفانه نسبت به وضع موجود از تربیت اوان یا ابتدای کودکی فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک صبح روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین رویداد ملی هوای مادری که در باغ خاتون شهر مشهد برگزار شد پیرامون این رویداد ملی اظهار داشت: وقتی از تعلیم و تربیت دوره اوان کودکی صحبت می‌کنیم معمولا در نخستین نگاه، کودکستان به ذهن ما می‌آید اما بسترهای تربیتی دیگری باید در این راستا وجود داشته باشند.

وی افزود: وقتی افق نگاهمان را تمدنی و به شکل‌گیری کودکستان فکر کنیم، خانه و خانواده ظهور پیدا می‌کنند که در این راستا متاسفانه نسبت به وضع موجود از تربیت اوان کودکی فاصله گرفته‌ایم.

همتی‌فر بیان کرد: در این بین بستری فراهم می‌شود که به این پرسش پاسخ دهیم، چقدر به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندانمان توجه داریم؟ این پرسش پیش روی سازمان تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته است لذا باید زمینه سازی کنیم تا خانواده‌ها توانمند شوند.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک عنوان کرد: برنامه‌ای طراحی شده است که در آن نقش خانواده و خانه را پررنگ کنیم البته که نقش مادران در این بین پررنگ تر است و می‌بایست برای عمده مادرانی که شاغل نیستند نیز تدابیری داشته باشیم، که این مهم نقطه عزیمت طرح هوای مادری را کلید زده است که در آن باید هسته‌ها و مراکزی طراحی کنیم که محور آن توانمندسازی و آماده‌سازی مادران برای بهتر مادری کردن همراه با حال خوب است.

وی با تاکید براینکه تربیت کودکان در کانون خانه و خانواده اتفاق می‌افتد افزود: با مجموعه مطالعات و بررسی‌های انجام شده همچنین تجربه نگاری و اقدامات نظری برای توسعه این هسته‌ها، دبیرخانه مردمی هوای مادری در سازمان شکل گرفته است.

همتی‌فر گفت: نخستین دوره این رویداد در مشهد برگزار می‌شود تا مجموع کنشگران فعال عرصه مادر و کودک همچنین علاقه‌مندان به حوزه کودک و مادر کنار هم بیایند و انتقال تجربه صورت بگیرد.

وی همچنین ادامه داد: نگاه سازمان نیز تسهیل‌گری و توانمندسازی است تا به عنوان پشتیبان نرم افزاری این هسته‌ها ایفای نقش کند در این راستا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم چراکه این طرح به فرزندپروری و افزایش کیفیت تربیت فرزند کمک می‌کند و اثرات مثبتی بر فرزندآوری نیز دارد.

در ادامه، حسین علیزاده دبیر رویداد ملی طرح هوای مادری با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی اظهار داشت: طرح اولیه این رویداد با هدف هم‌افزایی، ارتقا، حمایت و توسعه فعالیت‌های گروه‌های مادر و کودک و همچنین ایجاد جریان گفتمانی مادر و کودک در سراسر کشور شکل گرفته است.

وی گفت؛ چندین کارگاه‌ شامل هم افزایی تخصصی فعالان شاخص، تجربه نوردی و بیان تجربیات موفق مادرانه در محلات و تکمیل بوم چالش‌ها و اقدامات اختصاصی هر مجموعه با کمک راهبر های تخصصی را در این دو روز برگزاری خواهیم داشت.

علیزاده گفت: در مراسم اختتامیه این رویداد که پنجشنبه در محل همایش‌های حرم رضوی برگزار می‌شود، از ۴۰ گروه برگزیده شاخص و فعال در حوزه مادر و کودک تقدیر و اهدای جوایز را خواهیم داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار