موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
202936
۲۲ مرداد ۱۳۹۸

شبکه‏ فناوران و نوآوران تربیت دینی کودکان و نوجوانان تأسیس می‌شود

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: به دنبال این هستیم که با شناسایی و مستندسازی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان شبکه‏ فناوران و نوآوران تربیت دینی این قشر را در سطح ملی تأسیس کنیم.

به گزارش کودک‌پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد اهتمام در نخستین نشست هم‌اندیشی شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان که با حضور صاحب نظران این عرصه توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت، رمز موفقیت در تربیت دینی کودکان و نوجوانان است، هر جا که در تولید محصول و ارائه خدمات تربیتی، نوآوری و خلاقیت چشم‏گیری صورت پذیرفته، میدان تاثیرگذاری و عمق‏ بخشی فعالیت‌ها بیشتر و بیشتر شده است.

وی افزود: نسل نوخاسته کودک و نوجوان به شدت تنوع طلب، گریزپا و ماجراجوست و اگر در فرآیند تربیت او نوآوری صورت نپذیرد، روی برخواهد گرداند و از دست خواهد رفت.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بنا به ضرورت و در مدار مأموریت‌‏های خود اقدام به شناسایی نوآوری‏‌های حوزه تربیت دینی کودکان و نوجوانان در سراسر کشور کرده و تاکنون در استان‏‌های خراسان رضوی و قم این کار صورت پذیرفته و در گام دوم استان‌‏های اصفهان، تهران و خوزستان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: امید می‌‏رود در آینده‏ای نزدیک با شناسایی و مستندسازی خلاقیت‌‏های این عرصه بتوانیم شبکه‏ فناوران و نوآوران تربیت دینی کودکان و نوجوانان را در سطح ملی تأسیس کنیم.

اهتمام با اشاره به برپایی نمایشگاه شمیم ایمان گفت: با شناسایی فعالیت‏‌های ارزشمند اعم از محصول نوآورانه، خدمت خلاقانه و یا فرایند ممتاز و برجسته‌‏ای با مستندسازی خلاقیت‏‌ها و نوآوری‌ها، در قالب نمایشگاه شمیم ایمان، برخورداری‏‌های خلاقانه‏ تربیت دینی کودکان و نوجوانان استان اصفهان را در معرض دید متخصصان و اولیاء تربیتی قرار خواهیم داد.

وی با درخواست از شرکت‌کنندگان در نخستین نشست هم‌اندیشی شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان گفت: مجموعه‌‏ها و افراد دیگری که احساس می‏‌شود، ظرفیت مشارکت در این زمینه را دارند برای همراهی در این برنامه معرفی شوند.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: شناسایی ظرفیت‌‏ها و خلاقیت‏‌های تربیت دینی استان اصفهان، تهیه مستند مکتوب در قالب شناسنامه تفصیلی نوآوری‌‏ها با کمک و همراهی نوآوران برای انتشار در قالب متن، تهیه مستند ویدئویی نوآوری‌‏ها جهت عرضه در رسانه‏‌های مرتبط، اجرای یک دوره نمایشگاه استانی با عنوان نمایشگاه شمیم ایمان برای معرفی نوآوریها به اصحاب رسانه و اولیاء تربیتی و متولیان فرهنگی استان، آماده سازی برای شرکت نوآوری‌‏های منتخب در نمایشگاه ملی و تشکیل «خانه نوآوری‏‌های دینی» استان و برگزاری نشست‏‌های هم ‏اندیشی و انتقال تجربیات مجموعه فرایندهای گام نخست این حرکت را شامل خواهند شد.

وی در ادامه گفت: پژوهش و نشر مکتوب، مهدکودک، مدرسه و الگوی مدارس تحول‏گرا و اسلامی، هنرهای نمایشی و ادبی، تولیدات رسانه‌‏ای، بازی، سرگرمی و اسباب بازی، الگو‏های تربیت محور، گروه‏‌ها و تشکل‏‌های دینی، مجازی، دیجیتال و هنرهای تزیینی و مستظرفه، طرح‌‏های فراگیر فرهنگی، نظریه‏‌پردازی و نظام‌‏سازی، دامنه نوآوری‏‌های دینی این حرکت را تشکیل می‌دهند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار