20167
۲۷ تیر ۱۳۹۶

دستگاه‎های دولتی از احقاق حق کودکان غافل نباشند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از دستگاه‎های دولتی استان خواست تا در راستای احقاق حقوق کودکان غفلت نکنند و بر ضرورت بررسی چالش‎های حوزه کودک و نوجوان در استان تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس،  کلثوم غفاری ظهر امروز در دومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گلستان که با حضور مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت بررسی چالش‎های حوزه کودک و نوجوان جزو حقوق آنها محسوب می‎شود که مدیران و مسئولان نباید نسبت به آن غافل شوند.

وی تصریح کرد: از اواسط سال 1394 که دفتر امور بانوان و کارگروه مرجع متناظر حقوق کودک ابلاغ شد فعالیت‎هایی را در استان آغاز کردیم ارتباط با دستگاه‎های اجرایی که در خصوص کودکان وظایفی بر عهده دارند پیرامون کودکان خیابانی، کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان دارای بیماری‎های خاص، کودکان بدسرپرست و بی‎سرپرست، کودکان با خانواده‎های کم‎درآمد و زیرپوشش کمیته امداد، کودکان دارای خانواده معتاد و کودکان با معلولیت‎های خاص انجام شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه در سال 1394 دو کارگروه ویژه کودکان در استان تشکیل دادیم، افزود: در سال گذشته نیز یک کارگروه با حضور فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده برگزار شد.

غفاری بیان کرد: گاهی موازی‎کاری دستگاه‎های اجرایی ایجاد شبهه می‎کند همه باید یک هدف را دنبال کنیم و آن نیز برطرف کردن مشکلات است.

وی گفت: دستگاه‎های عضو کارگروه بانوان و خانواده از جمله اداره زندان‎ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتباع خارجی استانداری، شورای مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش گزارش از چالش‎های حوزه کودکان را به کارگروه ارائه کردند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از دستگاه‎های دولتی استان خواست تا در راستای احقاق حقوق کودکان غفلت نکنند و بر ضرورت بررسی چالش‎های حوزه کودک و نوجوان در استان تاکید کرد.

مرجع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار