194448
۰۸ بهمن ۱۳۹۷
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد صحن ویژه کودک و نوجوان در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در نظر داریم به عنوان یک مکان اختصاصی برای کودکان و نوجوانان صحن حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) را آماده کنیم.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام سید جلال حسینی در نشست خبری به منظور تشریح اقدامات معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی اظهار کرد: امروز ما به پنج میلیون زائر غیر ایرانی خدمات می دهیم و با ۶۰ هزار شخص حقیقی و حقوفی در دنیا ارتباط مستمر داریم.

وی افزود: برای عرب ها، اردو ها، انگلیسی ها، روسی ها و آذری ها مکان و برنامه های به خصوص در حرم اختصاص داده ایم و مراسمات غیر ایرانی ما در طی سه سال اخیر ۲۵ درصد رشد داشته است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: تمامی اقدامات در آستان قدس رضوی  در راستای تحقق منشور ابلاغی رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی بوده و همه بخش های این آستان مقدس را مکلف و موظف به تحقق آن می دانند.

حسینی گفت: حرکت جهادی و انقلابی و اقدامات تحولی و بنیادین و افزایش سرمایه های آستان قدس با ارتقا سطح اعتماد مردم به آستان قدس رضوی و ارتقا نذورات از  اقدامات شاخص انجام شده در دوره جدید مدیریتی در آستان قدس رضوی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی فرهنگ زیارت و افزایش ۶۰ درصدی پوشش برنامه های حرم باعث شده که امروز ۱۶ میلیون نفر از برنامه های حرم رضوی استفاده می کنند و علاوه بر این طراحی، تدوین و و استقرار نظام جامع تبلیغ و رشد ۷۳ درصدی جذب و بهره گیری مبلغ، استاد، قاری، مداح و سخنران از جمله دستاوردهای آستان قدس رضوی در سه سال اخیر بوده است.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در بخش‌ کارهای ابتکاری و نوآورانه راه اندازی پایگاه های فرهنگی آداب زیارت و ارائه خدمات به زائران، اخذ مجوز تولیدات مکتوب توسط معاونت تبلیغات، رشد ۱۳ درصدی شمارگان و راه اندازی شبکه های اجتماعی به زبان های مختلف عربی، اردو، انگلیسی و روسی به انجام رسیده است.

حسینی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات این معاونت در سه سال اخیر، خاطر نشان کرد: راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در حرم، اعزام کاروان های جهادی مبلغین به حاشیه شهر مشهد، برنامه های جامع اختصاصی برای بانوانی که ۶۰ درصد زائران امام زا تشکیل می دهند، اختصاص یک رواق به برنامه های فرهنگی بانوان، بهره گیری از ظرفیت نخبگان و اختصاص ۴۰ هیئت اندیشه ورز و کارگروه علمی، اختصاص یک مکان خاص برای برگزاری مراسمات عزاداری محلی در حرم مطهر، اکران فیلم های جشنواره عمار در حرم و نمایش های آیینی نظیر سلسله الذهب از دیگر اقدامات است.

وی با تاکید بر اهمیت کودکان و نوجوانان، گفت: چهار بازی خلاق برای آموزش قرآن به کودکان استثنایی طراحی شده است و دوره های آموزش تخصصی مداحان و سخنرانان جوان برای نخستین مرتبه  در حرم مطهر برگزار شد و امروز از ماحصل این کلاس ها ۹۰ مداح نوجوان تربیت شده اند.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهارکرد:همچنین برای آینده در نظر داریم صحن حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) را به عنوان یک مکان اختصاصی برای کودکان و نوجوانان آماده کنیم.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار