193406
۲۹ دی ۱۳۹۷

بیش از ۳ هزار کودک مهاجر دور از والدین

بازرسان آمریکایی می‌گویند: تعداد کودکان جدا شده از مهاجران غیرقانونی در این کشور می‌تواند هزاران نفر بیشتر از رقم اعلام شده باشد.

به گزارش کودک پرس ، رقم دقیقی از کودکان جدا شده از خانواده‌هایشان وجود ندارد، اما پیش از این گفته شده بود که حدود سه هزار کودک در مرز مکزیک از پدر و مادر یا قیم‌شان جدا شده‌اند.بر اساس سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، مهاجران غیرقانونی پس از بازداشت تا زمان برگزاری دادگاه در زندان می‌مانند و کودکان همراه آنها باید به پناهگاه منتقل شوند یا بطور موقت نزد خانواده‌های داوطلب نگهداری شوند.

 

اکنون وزارت بهداشت آمریکا در گزارشی اعلام کرده که جداسازی کودکان از والدینشان از چند ماه قبل از اجرای رسمی سیاست مهاجرتی دولت ترامپ آغاز شده است و به همین دلیل رقم جداشدگان بیشتر از تخمین‌های قبلی است.رقم دقیقی از کودکان جدا شده وجود ندارد، زیرا نظام واحدی برای ثبت این موارد به وسیله سازمان‎های امنیتی و انتظامی مختلف وجود نداشته است.

جداسازی کودکان باعث شده تا بسیاری از کودکان از والدین خود جدا بیفتند و در مواردی پدر و مادر کودکان با حکم دادگاه از آمریکا اخراج شوند و فرزندانشان همچنان در آمریکا بمانند.

اعتراض سازمان‌های حقوق بشری و سیاستمداران در کنگره باعث شده تا دونالد ترامپ در ابتدای تابستان با صدور حکمی به جداسازی کودکان پایان دهد.

 

طبق گزارش بازرسان وزارت بهداشت آمریکا، با وجود صدور این فرمان ۱۱۸ کودک دیگر از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

 

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار