193124
۲۶ دی ۱۳۹۷
استاد رشته روانشناسی دانشگاه؛

فرهنگ ترافیکی را با کمک کودکان نهادینه کنیم

رایحه صنعتگر استاد رشته روانشناسی دانشگاه خواستار ارتقای فرهنگ ترافیکی با کمک کودکان شد.

به گزارش کودک پرس ، رایحه صنعتگر در نشست تخصصی علمی رفتارشناسی و بررسی نقش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در پیشگیری از تصادفات در محل دانشگاه آزاد تیران اظهارکرد:سرمایه‌گذاری بر روی جوانان، کودکان و نوجوانان برای ارتقای فرهنگ ترافیک لازم است و برای افزایش میزان عملکرد باید ظرفیت‌های آموزشی برای این قشر بکار گرفته شود.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی باید مداوم و همواره مورد ارزیابی و رشد باشد زیرا فعالیت‌های آموزشی مقطعی کارآمد نبوده و این دسته از فعالیت‌های با گذر زمان دچار فراموشی شده و بازدهی آن‌ها کاهش می‌یابد.

این استاد رشته روانشناسی با بیان اینکه بازی دریادگیری و انتقال مفاهیم در کودکان ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد، تصریح‌کرد: بازی‌های کودکانه برای این موضوع طراحی شده که متناسب با المان ها و نمادهای پذیرفته شده مورد بهره‌برداری است.

وی آموزش غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان را بیش از سایر آموزش‌ها موفقیت آمیزخواند و اذعان‌کرد: آموزش به صورت فعالیت‌های هنری، بازی و سایر روش‌های غیرمستقیم همانند استفاده از المان‌ها، داستان‌گویی، بازی و سایر تولیدات هنری اثربخشی بیشتری را در مقایسه با سایر روش‌های آموزشی خواهد داشت.

استاد رشته روانشناسی دانشگاه با بیان اینکه اگر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی تمامی حس های کودک را درگیر کند آنگاه ماندگاری مفاهیم در ذهن را افزایش می‌دهد، گفت: سخنرانی و گفت‌وگو به میزان آموزش‌های هنری و درگیر کننده اثرگذار نیستند و باید از فعالیت‌های جدید علمی استفاده کرد.

این برنامه علمی با تلاش اداره راه و شهرسازی تیران‌وکرون و همکاری و مشارکت تشکل مردم نهادکانون نسل جوان فردا و دانشگاه آزاد برگزار و که به صورت فصلی با ارایه راهکارهای عملیاتی این فعالیت ادامه خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار