191909
۱۷ دی ۱۳۹۷

«۲۳ نفر» تصویرگر اسرای نوجوان هشت سال دفاع مقدس

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، داستان ۲۳ اسیر نوجوان است که از خاطراتشان در جنگ تحمیلی کتابی به نگارش درآمد و هم‌اکنون فیلمی با این محوریت در سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» یکی از آثار حاضر در سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خواهد بود. این فیلم دفاع مقدسی در بخش سودای سیمرغ به نمایش درخواهد آمد. مجتبی فرآورده، تهیه‌کنندگی و مهدی جعفری، کارگردانی این اثر را بر عهده‌دارند.

در این گزارش آمده، در آیین کلید خوردن فیلم‌برداری «۲۳ نفر»، سردار قاسم سلیمانی حضور داشت. داستان این فیلم سینمایی برگرفته از کتابی با عنوان «بیست‌وسه نفر» است که سازمان فرهنگی ـ هنری اوج با سرمایه‌گذاری خود این کتب را به روایتی تصویری تبدیل کرده است.
فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیرو‌های عراقی درآمدند. این گروه بین ۱۳ تا ۱۷ ساله بودند. فیلم‌برداری این کار نزدیک به سه ماه در تهران و آبادان به طول انجامید.

سازندگان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» عبارت‌اند از: تهیه‌کننده: مجتبی فرآورده، نویسنده و کارگردان: مهدی جعفری، مدیر فیلم‌برداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری جنگ: هادی اسلامی، جلوه‌های ویژه بصری بخش عراق: امیر سحرخیز، مدیر تولید: رضا زنجانیان، مشاوران: احمد یوسف زاده، محمد ساردوئی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار