191491
۱۵ دی ۱۳۹۷
استاندار قزوین:

مدیریت مصرف آب در بین دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود

استاندار قزوین با تاکید بر اهمت مصرف منابع آب در کشور، گفت: باید با هدایت آموزش به دل مهدهای کودک و دبستان‌ها از همین سنین برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب برنامه‌ریزی شود.

به گزارش کودک پرس ، عبدالمحمد زاهدی در جشن یادگیری الفبای فارسی آب که در دبستان شهید دژمجو برگزار شد، خطاب به دانش آموزان افزود: بزرگترها منابع آبی را خوب مصرف نکردند و اکنون وقت آن است که کودکان با عبرت گرفتن از این درس، اشتباه ما را تکرار نکنند.
وی از دانش آموزان خواست برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در خانواده هایشان تلاش کنند و حامی خوبی برای حفظ و صیانت از آب باشند.
زاهدی با بیان اینکه شرایط دنیا طوری پیش رفته که منابع آبی به خوبی حفظ نشده و ما به تدریج شاهد کاهش این منبع حیاتی هستیم، تاکید کرد: اگر از همین الان به فکر فرهنگ سازی درست و بهینه مصرف از این نعمت الهی نباشیم، کشور دچار خشکسالی شده و نسل آینده نیز در حیات خود با خطر جدی مواجه می شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اینکه مصرف بی رویه آب باعث خشکسالی، ایجادریزگردها و گرد و غبار و نابودی منابع جنگلی نیز شده، یادآور شد: همه ما مسئول حفاظت از منابع آبی کشور هستیم و دانش آموزان باید توجه کنند آب، به معنای نعمت زندگی و سلامت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اجرای برنامه های مختلف از جمله جشن یادگیری الفبای فارسی آب در دبستان ها و طرح داناب در مقاطع متوسطه دوره اول، اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه ها فرهنگ سازی و آموزش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع آبی کشور است.

داراب بیرانوندی افزود: کشور ما با یک سوم بارندگی های جهان و افزایش رو به رشد جمعیت خود، باید بتواند منابع آبی مورد نیازش را حفظ کند.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب ریشه در باورهای ملی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین چیزی که در مدارس ما به دانش آموزان آموخته می شود، الفبای آب است و در قرآن کریم و روایات دینی ما نیز بارها بر اهمیت کنترل و صرفه جویی در مصرف آن تاکید شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین ادامه داد: آموزش به دانش آموزان در خصوص کنترل مصرف آب می تواند نقش مهم و موثری در جهت انتقال این آموزش ها به دل خانواده ها ایفا کند و این فرهنگ را قوام بخشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: مصرف آب تنها در کم مصرف کردن آن نیست، بلکه تمیز نگاه داشتن آب و محیط زیست هم برای سلامت طبیعت و جامعه انسانی لازم و ضروری است.
حجت الاسلام علی انصاری خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه برای حفظ وطن باید تلاش کرد، گفت: این تلاش گاهی اوقات با به دست گرفتن اسلحه و حفاظت از مرزهای کشور، گاهی با به دست گرفتن قلم برای پیشرفت علم و دانش و گاهی هم با رعایت فرهنگ صرفه جویی در مصرف منابع حیاتی آب، امکان پذیر می شود.

وی در ادامه بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از جمله نمایش و تئاتر در شکل گیری فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب مدارس تاکید کرد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار