190836
۰۹ دی ۱۳۹۷

مرگ کودک یمنی دروغ حقوق بشری آمریکا را افشا کرد

مرگ کودک ۲ ساله یمنی که به دلیل عارضه مغزی ژنتیکی جمعه شب اتفاق افتاد، به دلیل قانون منع مهاجرت از کشورهای عمدتا اسلامی مورد توجه قرار گرفت و دروغ آمریکا در دفاع از حقوق بشر را افشا کرد.

به گزارش کودک پرس ، ماجرای این کودک 2 ساله از زمانی در رسانه ها مطرح شد که دولت ترامپ مجوز ورود مادر یمنی اش را صادر نکرد و این کودک به همراه پدر خود که تابعیت آمریکا را داشت برای درمان به کالیفرنیا منتقل شد.
حسن یک شهروند آمریکایی است اما همسرش شیما سویله یمنی است و تابعیت آمریکا را ندارد. این زوج در سال 2016 به مصر رفتند اما وقتی که می خواستند به آمریکا بازگردند، سویله نتوانست به دلیل دستور ترامپ برای منع مهاجرت از 6 کشور اسلامی مجوز ورود را کسب کند.
وقتی سلامتی عبدالله بدتر شد، پدرش او را به کالیفرنیا آورد اما سویله به اجبار در مصر باقی ماند و درخواست وویزای آمریکا داد.

پزشکان از وضعیت عبدالله قطع امید کرده بودند و تنها زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار داشت. مادرش تنها می خواست در این لحظات آخر در کنارش باشد و شاید آخرین بوسه های مادرانه را نثارش کند اما این موضوع محقق نشد تا اینکه در 19 دسامبر، دولت آمریکا تحت فشار افکار عمومی مجبور شد روادید مادر عبدالله را صادر کند.

سویله تنها 10 روز در کنار فرزندش بود تا اینکه عبدالله از این دنیای پر از تبعیض و زورگویی راحت شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. عبدالله تنها کودک یمنی نیست که جان خود را از دست می دهد؛ سلاح های مرگبار آمریکا در طول سه سال جنگ خانمان سوز، هزاران کودک را در یمن قربانی هوس و سیاست های بلندپروازانه رژیم کودک کش سعودی کرده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار